SISTE DAG FOR GERMANWINGS PÅ ENGM

C172

ScanFlyer Gold
SISTE DAG FOR GERMANWINGS PÅ ENGM

So long!

Attachments

• Osl januar 078.jpg
    Osl januar 078.jpg
    35.3 KB · Views: 16
Re: SISTE DAG FOR GERMANWINGS PÅ ENGM

Heldigvis dekker DY både HAM og SXF hvor deilige 4U kan benyttes på videre utflykter i Europa, men der vil de ikke ha Kölsch ombord?

Synd, har hatt gleden av å fly med de til Berlin, et veldig bra LCC selskap.:skuff

Jeg synes det er litt merkelig de gir seg på OSL-Køln,siden de var alene på den. Jeg har kun fløyet den ruten én gang, men også to ganger til Berlin med selskapet, da denne ruten gikk. Konkurransen til Berlin var jo svært hard og Germanwings hadde det dårligste tilbudet rent rutemessig derfra. Når Norwegian setter inn sin andre daglige, vil det være flere avganger dit med to selskaper på OSL-BER enn med tre. OSL-HAM er nok for liten for tre selskaper pluss at Germanwings hadde dårlige avgangstider. På OSL-CGN derimot var de "tyske vinger" alene og det er også denne som har gått lengst. Norwegian har riktignok begynt å fly til DUS, men selv om byene ligger nær hverandre burde det være grunnlag for OSL-CGN. Jeg håper de kommer tilbake på denne ruten samt til Stuttgart hvortil det ikke er noen direkterute fra Oslo. En daglig avgang på en slik rute kunne lokke noen forretningsreisende.

Ja, trist at de forsvinner. Det er satsningen på andre sektorer som er den offisielle årsaken til at de trekker seg ut fra OSL-CGN, omdisponering av flåten som det heter.

Men jeg tror også at vi ser dem på OSL igjen, bl.a. Stuttgart burde være aktuelt som du skriver jb1.

Fryktelig synd at 4U gir seg på OSL, det er det desidert beste LCC'en jeg har flydd med. På mine turer OSL-SXF og SXF-OSL i høst var det ganske bra belegg, ca. 75-80% nedover og smekkfullt hjemover. Hva folk hadde betalt derimot, har jeg ingen idé om.

De hadde helt håpløse tider for en helgetur.
Kan nok ha vært en grunn til at det ikke gikk så bra. Hvem vil reise hjem en lørdag formiddag?
Da er det bedre å bruke DY fra DUS, som er en 30 minutters togtur unna Köln.

Det ser ut som mange her har glemt at hjemmemarkedet til Germanwings er Tyskland, og for CGN-forbindelsen nærmere bestemt nærområdet rundt Køln. Det burde derfor ikke være noen overraskelse at flytidene var tilpasset den typiske tyske fritidsreisende, og ikke den norske fritidsreisende. Problemet har vel vært at den typiske tyske turisten ikke har funnet området rundt Oslo tilstrekkelig attraktivt - og kanskje de er mer opptatt av våre fjorder på Vestlandet? I følge de reiselivsstatistikker så så det ut til at økningen i fjor (2006) ikke inkluderte tyskerne (de var temmelig nær 2005-tallet som var rundt 1,7 millioner overnattingsdøgn, og dessuten vil jeg anta at de figurer temmelig høyt på hytter/campingplass-delen som utgjorde totalt rundt 2,7 millioner overnattinger i 2005)

Da er det vel ikke så unaturlig at Germanwings satser på de områder det tyske folk foretrekker å reise til - og da fortrinnsvis hele året. Dette er definitivt ikke Oslo.

Kilde: SSB

Og dermed burde Stavanger - Tyskland ligge åpent og klart....hvem blir først? Germanwings flyr vel sjelden til annet fra Tyskland enn til hovedsteder....

Hurum, her er liste av steder de flyr til som ikke er hovedsteder fra CGN:
Alghero
Alicante
Antalya
Barcelona
Bastia
Bologna
Burgas
Corfu
Dresden
Dubrovnik
Edinburgh
Faro
Heraklion
Ibiza
Istanbul
Izmir
Kavala
Krakow
Lamezia-Terme
Leipzig
Milano Malpensa
München
Mykonos
Nice
Mallorca
Rhodos
Split
St. Petersburg
Thessaloniki
Varna
Verona
Zadar

Og når det gjelder fjordland ligger vel både Bergen og Ålesund bedre an enn Stavanger ;)

Tyskere flyr vel ikke til Norge på ferie, de må ha med bobilen full av øl (forstår det med våre priser) og brattwurst.:wink

Originally posted by LN-KGL

Hurum, her er liste av steder de flyr til som ikke er hovedsteder fra CGN:
Alghero
Alicante
Antalya
Barcelona
Bastia
Bologna
Burgas
Corfu
Dresden
Dubrovnik
Edinburgh
Faro
Heraklion
Ibiza
Istanbul
Izmir
Kavala
Krakow
Lamezia-Terme
Leipzig
Milano Malpensa
München
Mykonos
Nice
Mallorca
Rhodos
Split
St. Petersburg
Thessaloniki
Varna
Verona
Zadar

Og når det gjelder fjordland ligger vel både Bergen og Ålesund bedre an enn Stavanger ;)

I stand corrected - bøyer meg i støvet. Takk for informasjonen.
Jo både Bergen og Ålesund er gode fjordbyer. Nevnte nok bare de to byene jeg først assosierte med fjord og fjell.

Når er siste gangen de flyr herfra osl da? Burde jo tatt et "avskjedsbilde"

Det ser ut til at siste dag med 4U-flighter mellom CGN og OSL er 24. februar med ankomst 12:40 og avgang 13:10.

C172 var en måned for tidlig med avskjeden, men idag er det siste avgang for 4U for denne gang!

So long :smile2

Kan vi håpe på et snarlig gjensyn...eller ligger det politikk fra LH når nå Germanwings gir seg på Norge. Har vel ikke så stor tro på at de kommer til Stavanger heller...der er jo LH allerede...

Back