Sikrer landingene

Originally posted by Isbamse

Og saken er på forsiden selvsagt illustrert med det utmerkede kortbaneflyet A380:D

Dette er vel et reelt alternativ for Dash 8 flyene..... Billig i drift, lave drivstoffkostnader :p
 
Originally posted by Isbamse

Og saken er på forsiden selvsagt illustrert med det utmerkede kortbaneflyet A380:D

Men en -100 ville faktisk ha nok seter til å ta hele crewet til en 380 i dagens konfig (SQ har 22 crew).... :)

-A
 
Jeg trodde Continental hadde holdt med dette i årevis i Colorado, men det er kanskje uten bakkestasjon?
 
Originally posted by Kua

Jeg trodde Continental hadde holdt med dette i årevis i Colorado, men det er kanskje uten bakkestasjon?

Mulig det er uten en elektronisk glidebane? Utstyret har stått og gått siden i vinter en gang. WIF flyr GPS approacher til en del andre plasser, men det er uten glidebane..
 
Originally posted by VoiceCom

Pressemelding fra Avinor

Sitat: Tradisjonelle instrumentlandingssystemer egner seg ikke på kortbanenettet, blant annet på grunn av topografiske forhold...

Og nå føler jeg meg enda tryggere her jeg spretter opp og ned på kortbane... ^_^

Egil
 
Originally posted by Egil

Sitat: Tradisjonelle instrumentlandingssystemer egner seg ikke på kortbanenettet, blant annet på grunn av topografiske forhold...

Og nå føler jeg meg enda tryggere her jeg spretter opp og ned på kortbane... ^_^

Det er Avinor som er upresise i formuleringen. De mener nok ILS (presisjonsinnflygingssystem) som ikke kan brukes på mange av kortbaneplassene pga. topografien. Men det som allerede er i bruk i dag (localizer, vor og ndb) er det ikke problematisk å bruke i forhold til topografien. Dårlig informasjonsarbeid fra Avinor!
 
dette må da være udelt positivt!
Tryggere flygning på norske kortbaneplasser, som dessverre tidligere har hatt noen stygge ulykker.
 
Når blir dere i WIF sjekket ut på GLS approach? har ventet siden i vinter på å få en request om dct medek, gitap eller kuvit for GLS...

EDIT:
Så litt på approachen og minima senkes med 39ft sammenlignet med dagens VOR app som WIF flyr og 19ft sammenlignet med LLZ-approachen.
 
Back
Top