Sikkerhedsbrud hos Sterling
En stribe kritiske tilsynsrapporter fra Statens Luftfartsvæsen påpeger fejl og mangler ved Sterlings sikkerhedsprocedurer.
Fusionen af flyselskaberne Sterling og Maersk Air har ikke fundet sted uden påtaler fra myndighederne. I 10 rapporter påpeger Statens Luftfartsvæsen (SLV) problemer og mangler, som kan påvirke flyvesikkerheden.
Rapporterne er udarbejdet i forbindelse med et besøg hos Sterling ved juletid sidste år.
»Alle afvigelser, som vi har fundet, er blevet påtalt, og rapporterne er et udtryk for, at der bliver fundet fejl. Men Sterling og Maersk Air er ved at foretage en sammenlægning, og derfor har vi fulgt selskabet overordentligt tæt gennem de seneste måneder,« siger Thorbjørn Ancker, kommunikationschef i SLV.
Sterlings egne medarbejdere er selv opmærksomme på problemerne. I en anonym henvendelse skriver en Sterling-medarbejder til SLV, at »gang på gang bruger man hangar 117 til flyeftersyn og reparation. Folk vader rundt i flydele og kan bare bruge løs af, hvad der ligger. Så sparer man at bruge nyt,« lyder kritikken i henvendelsen.
Også SLV har ad flere omgange interesseret sig for standarden i Sterlings hangarer. Efter en inspektion i hangar 117 to dage før jul sidste år fandt inspektøren flere fejl og mangler og konstaterede efter besøget, at »generelt var der meget affald i hangaren (poor standard)«.
Det var tirsdag ikke muligt at få en kommentar fra Sterling.
Kilde: www.jp.dk
En stribe kritiske tilsynsrapporter fra Statens Luftfartsvæsen påpeger fejl og mangler ved Sterlings sikkerhedsprocedurer.
Fusionen af flyselskaberne Sterling og Maersk Air har ikke fundet sted uden påtaler fra myndighederne. I 10 rapporter påpeger Statens Luftfartsvæsen (SLV) problemer og mangler, som kan påvirke flyvesikkerheden.
Rapporterne er udarbejdet i forbindelse med et besøg hos Sterling ved juletid sidste år.
»Alle afvigelser, som vi har fundet, er blevet påtalt, og rapporterne er et udtryk for, at der bliver fundet fejl. Men Sterling og Maersk Air er ved at foretage en sammenlægning, og derfor har vi fulgt selskabet overordentligt tæt gennem de seneste måneder,« siger Thorbjørn Ancker, kommunikationschef i SLV.
Sterlings egne medarbejdere er selv opmærksomme på problemerne. I en anonym henvendelse skriver en Sterling-medarbejder til SLV, at »gang på gang bruger man hangar 117 til flyeftersyn og reparation. Folk vader rundt i flydele og kan bare bruge løs af, hvad der ligger. Så sparer man at bruge nyt,« lyder kritikken i henvendelsen.
Også SLV har ad flere omgange interesseret sig for standarden i Sterlings hangarer. Efter en inspektion i hangar 117 to dage før jul sidste år fandt inspektøren flere fejl og mangler og konstaterede efter besøget, at »generelt var der meget affald i hangaren (poor standard)«.
Det var tirsdag ikke muligt at få en kommentar fra Sterling.
Kilde: www.jp.dk