• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sightseeing over Oslo

s10g78

Newcomer
Heisann folkens.

Vet ikke jeg er på riktig side for dette men jeg prøver....

Jeg får besøk fra utlandet nå til helga og har veldig lyst å vise fram Oslo i fra lufta.
Har aldri gjort dette selv så hadde vært gøy for min del også.

Er det noen her som kan det?
Har hørt med ett par flyklubber men ikke funnet noe som klaffer med vekt og serfikater.

Det som hadde vært best er nå på lørdag 8 oktober på formiddagen.
Håpet på en tur på ca 1.15 - 1.30 timer.
3 personer på ca 250 - 260 kg tilsammen.

Veldig fint om noen kunne hjulpet meg med det???????
Eller fortalt meg hvor jeg skulle henvendt meg.

Mvh

Stig

s10g78@gmail.com

Prøvd Gardermoen Flyklubb, Oslo Flyklubb og Nedre Romerike Flyklubb? Husk også at det ikke blir OVER oslo, men mer... "rundt" oslo :p

Eller hva med Rygge Flyklubb? Blir jo da selvsagt ikke så mye tid til å fly OVER byen om du ikke skal være oppe i mer enn 1.30 (ca 30nm i luftlinje fra Rygge til Oslo sentrum), men man får jo en flott tur opp og ned langs fjorden, da! Er jo litt å se på der også, Oscarsborg osv.

www.ryggefk.no :)

Heisann folkens.

Vet ikke jeg er på riktig side for dette men jeg prøver....

Jeg får besøk fra utlandet nå til helga og har veldig lyst å vise fram Oslo i fra lufta.
Har aldri gjort dette selv så hadde vært gøy for min del også.

Er det noen her som kan det?
Har hørt med ett par flyklubber men ikke funnet noe som klaffer med vekt og serfikater.

Det som hadde vært best er nå på lørdag 8 oktober på formiddagen.
Håpet på en tur på ca 1.15 - 1.30 timer.
3 personer på ca 250 - 260 kg tilsammen.

Veldig fint om noen kunne hjulpet meg med det???????
Eller fortalt meg hvor jeg skulle henvendt meg.

Mvh

Stig

s10g78@gmail.com

Problemet er at det er 3 passasjerer. Da er en 172S veldig i grenseland, og må være nede på ca 40% drivstoff , 2:20 inkludert reserver. Hvilke andre fly som har bedre kapasitet er jeg litt usikker på, da må man gjerne opp på noe som er vesentlig større og dyrere. De har vel en 182 på Gardermoen?
Ser det er en C172 ledig på Kjeller fra 10:30 til 13:00.

Last edited:
De har LN-ULF (C182) i GMFK ja! Fin turmaskin etter hva jeg ble fortalt, men Madman her inne kan sikkert fortelle mer om det :)

Heisann. :)

Det er ikke umulig å få til turen i en C172, men en C182 er nok litt bedre egnet. Og som nevnt over, det har vi i Gardermoen flyklubb.

Mail kommer med litt mer info. :)

Back