Setevalg Business/First

Helikopter

ScanFlyer Blue
Har man noen mulighet når man reiser C/F for å velge seter tidligere enn 24/36 timer? Med referansenummeret jeg har fått fra US Airways kan jeg se min reise hos Swiss, men jeg kan ikke gjøre endringer på setevalget. Hos Thai og lufthansa får jeg ikke sett reisen, men der kan jeg vel bare ringe og få riktig referansenummer, og derfra satse på at jeg kan velge seter?

Litt kjedelig å sitte på hver sin side av flyet...

En mail til selskapene og de fikser somregel de setene du ønsker hvis du reiser i F. Jeg har gjort det mange ganger uten problem

Har man noen mulighet når man reiser C/F for å velge seter tidligere enn 24/36 timer? Med referansenummeret jeg har fått fra US Airways kan jeg se min reise hos Swiss, men jeg kan ikke gjøre endringer på setevalget. Hos Thai og lufthansa får jeg ikke sett reisen, men der kan jeg vel bare ringe og få riktig referansenummer, og derfra satse på at jeg kan velge seter?

Litt kjedelig å sitte på hver sin side av flyet...

På LH kan du vælge sæder online når du har LH ref. På Thai må du maile eller ringe til dem. I vores tilfælde havde vi fået tildelt sæder automatisk på Thai, som var tilfredsstillende, så vi slap for at kontakte dem.

Med Swiss er det bare å sende en mail, fungerer utmerket. Swiss blokkerer 2A/2K for andre enn statuspax i Miles and Less, så om du ber om et vindussete på forhånd vil du få 1A eller 1K. På Lufthansa er det ingen slik blokkering i first. 2A/2K vil dog åpne seg ved online innsjekk for alle F pax om det ikke er noen Senators eller HONs som har fått setene.

Med Swiss er det bare å sende en mail, fungerer utmerket. Swiss blokkerer 2A/2K for andre enn statuspax i Miles and Less, så om du ber om et vindussete på forhånd vil du få 1A eller 1K. På Lufthansa er det ingen slik blokkering i first. 2A/2K vil dog åpne seg ved online innsjekk for alle F pax om det ikke er noen Senators eller HONs som har fått setene.

Det fungerte kanskje utmerket for deg, men for meg og mange andre fungerer det ikke. Alle A/K er blokkerte til innsjekk. Swiss er hit/miss.

Det fungerte kanskje utmerket for deg, men for meg og mange andre fungerer det ikke. Alle A/K er blokkerte til innsjekk. Swiss er hit/miss.

Jeg bare sa at jeg preferte et vindussete. Så sa de bare at jeg fikk 1A, men tok forbehold om at ting kunne bli endret. Da jeg dukket opp i skranka på NRT avreisedatoen så sto det 1A på boardingpasset. Er vel kanskje agentrulletten som må spilles på Swiss også. 2A/2K vet jeg dog ganske sikkert er blokkkert. Finnes noen triks at man kan lure det inn hos Lufthansa om man har en aktiv Miles and More konto, men det vet jeg ikke så mye om da jeg ikke har flydd noen bonusgivende flyginger til å få det blå kortet noe som kreves for å lure inn setereservasjoner inn bakveien.

Som sagt at jeg kan ha vært heldig skal jeg ikke se bort i fra.

Last edited:
De fleste som flyr intercont åpner vel for advance seat reservation i god tid før avreise, vi hadde 180 dager før avgang i MH. Nå er det ingen garanti, men det var meget sjelden folk måtte flyttes.

Back