Sende lite flyttelas med flyfrakt vs. bil/sjø og annen privat flyfrakt

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
Sende lite flyttelas med flyfrakt vs. bil/sjø og annen privat flyfrakt

Skal flytte på meg over nordsjøen i løpet av høsten, det er møblert der jeg skal inn så jeg lurer på om det er like dumt å sende alt av løst småtterier som blir igjen etter en kraftig opprydning avgårde med flyfrakt. Noen som veit hva pris på dette i forhold til å sende det med bil/båt?
Uten at jeg har begynt å pakke vil jeg anslå at det snakk om 8-10 små flyttekasser, planlegger å ta med en del bortover når jeg flakser frem og tilbake likevel med min rause baggasjekvote.
Er flyfrakt priset ut fra en volum/vekt kombinasjon?

Re: Sende lite flyttelas med flyfrakt vs. bil/sjø

Flyfrakt regnes etter volumvekt.. Dvs du må betale enten for vekt eller volum, alt etter hva som er størst.

Bekjent sendte flyttekontainer fra Gran-Canaria til Oslo for 2000 Euro. 10.000 kr for å kjøre kontaineren fra kaia...(30 min):wow:

Flyfrakt regnes etter volumvekt.. Dvs du må betale enten for vekt eller volum, alt etter hva som er størst.

Det gjelder all frakt vil jeg tro..... Ikke bare flyfrakt.

Det gjelder all frakt vil jeg tro..... Ikke bare flyfrakt.

Vi hadde dette “dilemmaet” da vi emigrerte til Midtøsten og fant ut at ved å redusere fra 20” container til ca 10” med flyfrakt så kom totalregnestykket greit ut. Da var det bedre å handle møbler her nede og få alt det andre stasjet etter en uke.

Det som tok helt av var regningen for pakkingen – fire hyggelig norske gutter pakket for oss en hel dag og det kom på mer enn all frakt og utpakk til sammen..:cry:

Back