Selskap bestiller 10 stk. Q400

SK917

ScanFlyer Blue
Hvilket selskap er det som er nytt for denne flytypen?

Bombardier Aerospace announced today that it has received a signed firm order for 10 Bombardier Q400 high-speed turboprop airliners. The transaction also includes options on 10 additional Q400 airliners. The European airline which placed the order will become a new operator of the Q400 airliner, and has requested to remain unidentified at this time.

Bombardier

Nope folks....down under skal vi.....Qantas har bestilt dem til erstatning for deres
DHC8-100-300
Hilsen
ole

Edit:Kanske jeg er lige lovlig hurtig her...så ikke at diskussionen var om et europæisk
selskab...men QF har altså også bestilt

Originally posted by sk931

Nope folks....down under skal vi.....Qantas har bestilt dem til erstatning for deres
DHC8-100-300
Hilsen
ole

Edit:Kanske jeg er lige lovlig hurtig her...så ikke at diskussionen var om et europæisk
selskab...men QF har altså også bestilt

QF bestilte vel 12 (+24) så denne bestillingen er nok fra noen andre

Originally posted by ThomAAs

Jeg ville også si QF. men dette var europeisk... SAS?? ^_^
No way......Måske Sunair ????
Men egentlig synes jeg KLM lyder somet meget godt bud

Hilsen
Ole

Originally posted by Henrik

Originally posted by ThomAAs

Jeg ville også si QF. men dette var europeisk... SAS?? ^_^

"The European airline which placed the order will become a new operator of the Q400 airliner"

Det var fryktelig ironisk ment da, sorry om ikke det kom klart nok ut :)

Vlm? Sitter på en haug med Lcy slot'er, muligens på vei inn i Klm/Af's fang for å fly Ams/Cdg - Lcy?
Greit med større fly da enn F-50

Nei, det er Quantas som har bestilt 10 stk Q400. Kilde? Muntlig, men sikker og god.
Veldig bra for Bombardier som har hatt nok motgang i det siste :)

Se også i sammenheng med denne tråden da kanskjeeee: http://forum.scanair.no/read.php?TID=22808

Originally posted by TCAS

Nei, det er Quantas som har bestilt 10 stk Q400. Kilde? Muntlig, men sikker og god.
Veldig bra for Bombardier som har hatt nok motgang i det siste :)

Nå må du rulle inn... :rolleyes:

Bombardier Aerospace announced today that it has received a signed firm order for 10 Bombardier Q400 high-speed turboprop airliners. The transaction also includes options on 10 additional Q400 airliners. The European airline which placed the order will become a new operator of the Q400 airliner, and has requested to remain unidentified at this time.

For de tunghørte: Et EUROPEISK(!) selskap har bestillt 10 Q400, og selskapet HAR IKKE Q400 FRA FØR..

Qantas HAR Q400 fra før, og er ikke europeisk...

:old

(..og det heter Qantas, ikke Quantas.. "Queensland and Northern Territory Aerial Services")

Originally posted by TCAS

Se også i sammenheng med denne tråden da kanskjeeee: http://forum.scanair.no/read.php?TID=22808
Som det har blitt poengtert flere ganger nå, så har Qantas (ingen U der..) bestilt 12, og er ei heller europeiske..

Originally posted by krølle

Vlm? Sitter på en haug med Lcy slot'er, muligens på vei inn i Klm/Af's fang for å fly Ams/Cdg - Lcy?
Greit med større fly da enn F-50

Jeg er tilbøyelig til å støtte deg i denne... Alternativet må i så fall være KLM.

Back