• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Seat Map ved booking - Delta, Continetal, etc.

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
En ting jeg har undret mig lidt over, som der måske er nogen af vores eksperter på dette forum som kan svare på.

De fleste amerikanske selskaber har ved booking en Seat Map funktion der viser seats available for assigment. Jeg har vedhæftet et Seat Map for ATL-CPH 6. jun. 2006 med Delta - men hvad reflekterer dette Seat Map helt præcis?

Er antal reserved seats på diagrammet lig med antal bookede passagere på den pågældende flyvning? (bl.a. fremgår et antal sæder forest i kabinene altid reserverede - formoder det er til premium pax?)

Hvis jeg f.eks. foretager en reservering gennem et rejsebureau bliver jeg så automatisk assigned til et seat der så vil fremgå som reserved på det pågældende Seat Map?

Hvorfor overhovedet havde denne funktion offentlig tilgængelig - under alle omstændigheder siger det vel et eller andet om bookingen på en specifik flyvning?

Attachments

• Delta.jpg
    Delta.jpg
    118.9 KB · Views: 18
Replying to Topic 'Seat Map ved booking - Delta, Continetal, etc.'

Dette varierer litt fra selskap til selskap, men normalt vil du ikke se de saakalte 'airport seats' - dvs handicap- og bulkheadseats. Disse aapnes eller fordeles rundt 24 timer foer avgang.
Seatmap er en god indikasjon paa bookingtallene, men kan ogsaa lure deg ettersom ikke alle har forhaandstildelte seter.

De gule setene er ikke reserverte, men du kan ikke reservere dem med mindre du har Medallion status paa login'en din. Derfor virker de inaktve for en vanlig bruker.

Tak for svar LN-MOW!

Ja tænkte nok der er et issue med ikke forhåndstildelte sæder - men har du en ide om sæder tildeles på forhånd selv om man ikke forespørger på det?

Ved at kigge nærmere på Delta's Seat Maps tyder det på at sæderne som regel bliver reserved fra bagerst i maskinen og frem efterhånden som der kommer flere reserveringen.

Nå men alt i alt kan jeg altså konkludere at vedhæftede Seat Map, er en god indikation på at der indtil videre er en pæn booking i coach på ATL-CPH 6. jun. 2005.

Originally posted by PP

Ja tænkte nok der er et issue med ikke forhåndstildelte sæder - men har du en ide om sæder tildeles på forhånd selv om man ikke forespørger på det?

Bestiller du via Delta.com vil du bli tildelt sete hcis du ikke velger et selv. Hvordan det er med f.eks expedia er jeg ikke sikker paa. Reisebyraaer skal tilby setereservasjon, og gjoer det nok vanligvis. Vanskelig aa tallfeste det....

LN-MOW, tenker at du kan svare på dette:

For dem som ikke har ASR, er det ikke DCS som tildeler seter da? Jeg har opplevt at det er veldig mange som ikke forhåndsbooker seter, og derfor er seatmapen ikke alltid et bra "verktøy" for dette. Men er det mange bookede seter, så kan man nok regne med at det er ganske fullt...

På Expedia kan du forresten booke seter selv. Bare gå inn på itinerary'n, så skal det finnes en lenk under hvert segment som man kan klikke på å velge.

Back