SEAspotter paa tur!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Da har jeg vaert i TRD et helt doegn og lar ATA betale Telehor for 12 timer internett .. haaploest system, men ....

Vel - jeg reiste loerdag kveld .. fikk et fint smalt midtsete ved siden av en tjukkas av en danske .. desverre var det ikke noe aa bytte i .... hyggelig crew, OK mat, bra IFE ... likte kameraet ved landing og ankomst !! Flybytte CPH til A321 - nytt midtsete ... blir det slik paa veien hjem, skifter vi handlinga til Roeros flyservice neste gang ....

Noen bilder rakk jeg likevel:

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg


Litt mye skinn, desverre, men til forumbruk er det greitt. Paa OSL ble det flere bilder - Airbussen var den som tok meg opp til OSL.

007.jpg

008.jpg

009.jpg

010.jpg


Vindussete ble det paa SAS 73G'en som tok meg til TRD, men ved ankomst viste det seg at Budget hadde rotet bort bestillingen min ... men dama tok problemet paa strak arm, fikset ny bestilling, ga meg 30% lavere pris og en Polo som lignet mistenkelig paa en Mercedes .... DET kaller jeg kundeservice, det! :devot:

Kom meg greit til Stjoerdal, moette gutta, og utsikten fra rommet mitt bestaar av denne:
011.jpg


I dag ble det litt rekognosering for nattens arbeid, og jeg fant ogsaa en plass som ikke var helt uegnet for spotting. Men en fem meter hoey plattform hadde gjort underverker!!!
Slik saa det ut derfra:

1002.jpg

1003.jpg

1004.jpg

1005.jpg

1006.jpg

1007.jpg


Denne sto hensatt forlatt og forfrossen ... noen som ikke har hatt raad til reperasjon eller noe slikt?
1001.jpg
 
MEGET flotte bilder som vanlig, selv om noe uvant bakgrunnsmotiv fra den karen. :devot:

Måtte det bare komme flere bilder fra din tur i gamlelandet. :hi2

Airbus 330. :)
 
Fine bilder LN-MOW! :) Det er flere av oss som ønsker oss en 5 meter høy plattform der. Problemet løses enklest ved å gå på den andre siden av jernbane linja og helt opp til gjerdet. Da er du like høyt som oppstillingsplassene og taxebanen...:smokin
 
Ser du er en av de få, eller første, som har fotografert OY-MAE i de nye fargene. :up:
 
Ja, dette var uvante greier!! :up:

Men jeg glemte aa fullfoere verket med en ACARS logg fra hotellvinduet i ettermiddag:

LN-TUM 20050221 1542 BU7162 (B737-705 BRA)
LN-BRK 20050221 1519 BU4347 (B737-505 BRA)
LN-BRK 20050221 1519 BU0347 (B737-505 BRA)
LN-TUD 20050221 1642 (B737-705 BRA)
G-BYGC 20050221 1604 (B747-436 BAW)
LN-BUG 20050221 1647 (B737-505 BRA)
LN-BRR 20050221 1711 BU4282 (B737-505 BRA)

Mistenker at det er en eller annen fil jeg maa oppdatere for aa faa retta opp BU-greiene ..
 
Morosamt, og vi setter virkelig pris på at du tok med deg godværet til Trønderriket.
Stedet du tok bilder fra er vel satt av som fremtidig GA-parkering, så noen stå-konstruksjon der blir nok ikke å få være i fred. Men vi klarer oss greit med plassen over på andre sida av jernbanen, bare litt luftig innimellom som vi nevnte... Nå er forøvrig første ATA-flight dukket opp på FlyteComm, så no kjæm yankeeainn!
 
Originally posted by LN-MOW

1002.jpg
er vel rett ved snuten her vi "locals" står og knipser :)

(Forøvrig samme kjerre som jeg fløy med til Oslo på torsdagen som var dette)
 
Naa er den littegrann forsinket, saa kanskje blir det takeoff i morgensol?? Naar er det lyst??
 
Soloppgang for Trondheim Tirsdag 22/2-05 er 747---07.47 :devot:

Det blir lyst ca 08.30 i klarvær.
 
Sola er nok ikke opp før mellom 7.30 og 8.00, men det kan jo gå an å ta bilder litt tidligere enn det. Satser vi på motvind?? :biggrin
 
Noe helt annet enn det dere gutta-boys diskuterer: hva er historien bak OH-PRB?
Ser ut som om den har campet der en stund..., hvis ikke lengere..:spin:
 
Originally posted by LN-SSL
Noe helt annet enn det dere gutta-boys diskuterer: hva er historien bak OH-PRB?
Ser ut som om den har campet der en stund..., hvis ikke lengere..:spin:

Det er litt illevarslende når det vokser gress rundt understellet på fly, ja... Jeg tror forresten at denne Navajoen deltok i redningsaksjonen etter Estonia-ulykken mens den fremdeles "jobbet" i den finske grensevakten.
 
Siden 1999! (da den ble påkjørt av et kjøretøy, senere reparert, men ikke godkjent for flyvning, og deretter forlatt)
 
Ser på et av bildene en CRJ med SAS logo på halen, og teksten "Flying for SAS". Er det noen som vet hva for en maskin dette er? Er det Cimber Air eller?

BF
 
Originally posted by KAB
Siden 1999! (da den ble påkjørt av et kjøretøy, senere reparert, men ikke godkjent for flyvning, og deretter forlatt)

Kan den ikke brukes til noe som helst da? Hva med å flytte den til et tilgjengelig sted, plugge til litt varme...., så hadde kanskje spottere på VA hatt en plass å være mellom "slagene"... Har den stått forlatt i snart 6 år, må den vel nærme seg noe i nærheten av gratis.:spin: (Ja, ja..., skjønner at det er et ikke-prosjekt, men en hel Navajo som ingen vil ha da gitt!!).
 
Originally posted by LN-MOW
.. fikk et fint smalt midtsete ved siden av en tjukkas av en danske .. desverre var det ikke noe aa bytte i .... hyggelig crew, OK mat, bra IFE ... likte kameraet ved landing og ankomst !! Flybytte CPH til A321 - nytt midtsete ... blir det slik paa veien hjem, skifter vi handlinga til Roeros flyservice neste gang ....

Går det ikke an å forhåndsbestille hvor man vil sitte hos SAS? Eller?
 
Jo man kan forhaandsbestille hos SAS, men ikke som Standby...og i tillegg saa er Stasjonssjefen til SAS i Seattle paa jakt etter gamle SAS ansatte...og soerger alltid for de verste setene.......
 
Back
Top