Scoot med første europarute - Athen

Someone

Moderator
Medlem
Scoot med første europarute - Athen

Singapore Airlines sitt lavpris selskap har annonsert sin første rute til Europa når de nå starter opp 4x ukentlig Singapore-Athen med 787-8 til neste sommer

http://www.flyscoot.com/en/sg-athens

http://m.todayonline.com/singapore/scoot-fly-europe-next-year-starting-athens

Its first destination will be the Greek capital of Athens, due to commence from June 20, 2017. The new service marks the budget carrier’s first long-haul flight between Asia Pacific and Europe, and it will also be the longest flight operated by a low-cost carrier with the flight distance exceeding 10,000km.

329 seter i deres 787-8, så relativt intimt.

Re: Scoot med første europarute - Athen

Jøss har ikke Norwegian lenger flighter en dette?

Dermed får de forbundet de 2 største greske byene Melbourne og Athen.

Jo, LAX-CPH er vel Norwegian sin lengste, og den er vel 3 miles lenger i følge GCMap. Så her tar nok Scoot litt vel i

Dermed får de forbundet de 2 største greske byene Melbourne og Athen.

Great Circle Mapper sier at SIN-ATH er 9046 km mot CPH-LAX, som Norwegian flyr, er 9050 km.

Så da er vel ikke Scoot sin rute lengst da?

Rutetidene er forresten ikke akkurat helt topp etter min mening skulle jeg hatt behov for og dra til/fra SIN fra Athen, men du er vel også litt lagt opp for connecyions videre?

TZ702 SIN0200 – 0830ATH 788 x135
TZ701 ATH1200 – 0425+1SIN 788 x135

Rutetidene er forresten ikke akkurat helt topp etter min mening skulle jeg hatt behov for og dra til/fra SIN fra Athen, men du er vel også litt lagt opp for connecyions videre?

Flyr ikke Scoot til Australia ? I så fall vil jeg se på rutetidene I sammenheng med Connections fra og til Australia - det er et stort marked.

Flyr ikke Scoot til Australia ? I så fall vil jeg se på rutetidene I sammenheng med Connections fra og til Australia - det er et stort marked.

Jo, men det er 18-20 timers stop-over i SIN for Sydney, Melbourne og Gold Coast, og 8t for Perth slik rutetidene er nå (SYD/MEL/OOL) har avgang fra SIN rundt midnatt. Så slik det er nå så virker det ikke som de er lagt opp til og passe med disse. Så sant de ikke endrer noe her. Riktignok så er det alltid noen som vil kjøpe bare det er billig nok ;)

Men det skal sies at Scoot jo både har interline og delvis code-share med søsterselskapene Tigerair, NOK, Silkair og Singepore Airlines, så er vel andre connections som er bedre, men da innen Asia

Last edited:

Scoot er spennende, men dette var ikke helt de beste tidene for videreforbindelser østover. Uansett, lykke til. Skal selv teste ut Scoot i desember (på annen rute).

Rart de ikke tilpasser rutetidene til Australia. Med tanke på alle grekerne i Australia er det smått utrolig.

Er det muligheter for at dette selskapet åpner til Oslo? SIA har jo ruter til Stockholm og København, satser de på å sluse nordmenn hit uten egen rute til Oslo, selv ikke med et underselskap?

Er det muligheter for at dette selskapet åpner til Oslo? SIA har jo ruter til Stockholm og København, satser de på å sluse nordmenn hit uten egen rute til Oslo, selv ikke med et underselskap?

Det som Singapore selger veldig bra av fra OSL er jo business. Så tviler derfor at Scoot er egnet eller kommer

Singapore – Berlin Tegel.

Boeing 787-8, set to commence on 20JUN18.
Following schedule is effective 28OCT18. Note SQ codeshare.

TR734/SQ8386 SIN0025 – 0720TXL 788 x246
TR735/SQ8387 TXL0940 – 0345+1SIN 788 x246

Berlin will be the SIA Group’s fourth destination in Germany, after Düsseldorf, Frankfurt and Munich, which are operated by SIA.
It will also be Scoot's third long-haul destination, after Athens and Honolulu.

The route is intriguing. It shows Scoot is targeting secondary leisure-orientated markets away from the SIA network and Star alliance hub /markets.

https://www.routesonline.com/news/3...nds-scoot-codeshare-to-berlin-from-june-2018/

https://www.straitstimes.com/singap...-berlin-route-its-third-long-haul-destination

Back