Scanner søkes

S. Holberg

ScanFlyer Gold
Scanner søkes

Heisann!

Jeg vil gjerne skaffe meg en flyscanner ;)
Har du en til salgs send meg en mail( sinholbe @ online dot no) eller en PM.
Hvilken modell spiller ikke så stor rolle, vil bare høre på de vanlige frekvensene(og at den er pent brukt) :)
Helst så billig som mulig

Re: Scanner søkes

Joda, men noen som har en som de ikke bruker eller en for mye?
Vil ikke bruke så mye penger på dette ;)
Håper noen har noe :)

En annen ting, Hadde en Maycom FR100 før og var veldig fornøyd med den. Men den er ikke å se lenger. Har den gått ut av produksjon?

Frode

Maycom FR 100 ligner veldig mye på noe jeg tror må være en ny versjon, Maycom AR-108.
En veldig flott og hendig scanner. Bor ikke langt unna flyplassen, så har topp kvalitet, og får tilogmed inn Oslo ATCC noen ganger (Bor i KRS)

Noen her inne som har prøvd Uniden UBC92XLT ?
Selges bla. på teknikmagasinet til 1399 ,-

UBC92XLT ser jo helt ok ut. Har selv en Alinco DJX-3 som jeg er meget fornøyd med, denne har meget stor båndbredde og dekker alle kanaler samtidig som den er meget liten. Har også en UBC3300XLT som er en meget god men noe større scanner.

Her er en god nettbutikk i Tyskland : http://www.thiecom.de/radioscanner.html

Har AR-108 nå, Northrider. Den ser ganske lik ut, ja, men den er litt mindre og dekker mindre. FR-100 dekket fom. frekvensbåndet under kringkasting til "politi- båndet" pluss UHF båndet, (GSM bla.a). Dette gjør ikke AR-108.

Kjøpte nylig en UBC92XLT på qxl til 999. Selger var www.dittvalg.no , men der koster den 1492, så mulig den var brukt på et vis, selv om den virket helt ubrukt.
I alle fall. Virker helt perfekt, så langt jeg kan høre. Krever litt å sette seg inn i operasjon, men så snart man skjønner litt ting går det som en drøm.

Jeg får inn flesland tower og radar klart og tydelig fra bergen sentrum.

Hvor i sentrum er det? Jeg er på Nygårdshøyden og alt jeg får inn er Stavanger control. (av alle ting) Har de en lokal sender foresten?
Jeg bruker en AR-108, så er kanskje den, i så fall er det på tiden å skifte scanner.

Back