Scandinavian Aviation Academy - erfaringer?

77W

Lima November
Hei!

Jeg sitter nå å vurderer flyskoler for min pilotutdanning om noen år, og har blant annet sett på ulike skoler:

- Phoenix East Aviation
- Aerosim Flight Academy
- Scandinavian Aviation Academy

Noen som har erfaringer fra den siste på lista? De skryter jo av å være "Skandinavias mest prisgunstig kvalitetsutdanning for blivende PROFESJONELLE PILOTER" i Flynytt utgave 2/2011. Noen som kan bekrefte dette?

Hei Eivind

Kan desverre ikke si noe om de på lista, men vil også råde deg til å sjekke ut flygerutdanningen ved Universitetet i Tromsø eller TFHS i Sverige i tillegg :) Begge to er statlige finansierte utdanninger, henholdsvis i Norge og Sverige. Utdanningen ved UiT gir deg også en bachelorgrad, som kan være nyttig å ta med seg videre inn i bransjen.

www.uit.no/luftfartsfag

www.tfhs.lu.se

Lykke til, og håper du får svar fra noen som har gått på de skolene du spør etter.

Last edited:
Hei. jeg tok min CPL på SAA for endel år siden. Stort sett bra på det meste, men jeg gikk der i 2001.. Mye har skjedd, bla annet har de flyttet fra KMYF til KSEE. Vet derfor ikke om mine erfaringer er verd så mye, men helt klart lærerikt og gøy å fly der borte.. All undervisning på engelsk, forbred deg på å lære svensk i fritiden :) Jeg hadde turer til KLAS, KONT, KBUR, KSNA, KOAK, Scottsdale, Goodyear (Phoenix), Santa Maria, Santa Monica, Santa Barbara, Palm Springs, Bullhead og massevis av andre flyplasser i LA og San Diego-området.

Går på Aviator College i Florida: www.aviator.edu
Vi er 9 nordmenn her nå, og det er nok mest sannsynlig USA`s billigste flyskole, og har en av de høyeste pass-ratene på checkride. Siste jeg hørte er 98% pass på PPL og 97% på IR.

Jeg har tatt PPL, ME, IR, CPL Multi og CPL Single for 230 000 kroner inkl. 4 mnd housing, og sitter med 255 timer derav 200 timer på Multi. Budsjettet som skolen oppga har stemt i stor grad, og hittil har vi fleste nordmennene her tatt alt på ca. minimum.

Send PM om du har spørsmål :)

Last edited:
Hei!

Beklager sent svar, men har vært opptatt i det siste med skole og oppkjøring til PPL-A solo-check for neste uke.

Jeg takker for alle innspill, og Andeik kan forvente seg litt spørsmål på PM etterhvert. :)

Back