• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Scandinavian Airlines launches the next generation airline seat

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Scandinavian Airlines launches the next generation airline seat

Beginning next year, passengers travelling with Scandinavian Airlines
International will be able to sleep tight during flights to the US and
Asia.

Scandinavian Airlines launches the next generation airline seats on
March 17-19, at the yearly travel exhibition in Scandinavia. The modern
design and functionality makes the airline seat comparable to - and
works like - a proper bed. The new seats will be installed in business
class in the beginning of 2006.

- According to our customer surveys, many of our passengers request
greater privacy accompanied with more comfort, says Lars Lindgren, Head
of Scandinavian Airlines International. The new seats are a way of
increasing the convenience for our passengers on board. The seats are
both appealing and comfortable according to the studies we have made,
and that is very satisfactory.

The new seat permits better comfort and a more private space than
traditional seats. The total space for every passenger will increase and
when the seat is folded out into sleeping position it will not interfere
with passengers in the row behind.

Besides the possibility for comfortable sleep in the seat, there are
many exclusive features. The viewing screen, which is fixed in the seat
in front, is extra large and includes a video with on
demand-functionalities. This means that the passengers themselves can
choose when to and how to use the entertainment supplied. Also, there is
a clever storage built-in the seats for lap-tops and maybe a bottle of
water.

Scandinavian Airlines International has developed the seats together
with Contour Premium Aircraft Seating, while Acumen has designed the
next generation airline seats.

For more information, please contact:

Kerstin Edenby-Stross, Director Information & Communication,
telephone: +46 8 797 12 36, e-mail: kerstin.edenby-stross@sas.se

Lars Lindgren, CEO Scandinavian Airlines International,
telephone: +46 8 797 54 88, e-mail: lars.lindgren@sas.se

Scandinavian Airlines International

---
Brief facts about Scandinavian Airlines International, the long haul
operator of SAS
No. of passengers per year: about 1.6 million
Aircraft : 11 Airbus 330/340s
Destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle,Bangkok, Singapore,
Beijing, Shanghai, Tokyo

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Waymaker http://www.waymaker.net
The following files are available for download:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=80075&fn=wkr0010.pdf
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=2458&lang=EN

ENDELIG...
Setene ser ikke så ille ut, minner litt om SQ sine. Jeg hadde håpet på horisontale senger, men det vel for mye å be om. Lurer på hvor mange seter SAS fjerner fra BIZ. Kanskje kabinen foran blir 6 rader biz, mens den bakre bizkabinen blir omgjort til øko-extra?
AVOD er et skritt i riktig retning.

Bilde av setet ligger her http://wpy.observer.se/wpyfs/00/05/6F/5A/SASEclipseFront%20utan%20linjer%20utan%20text.JPG

Super.....har jo været rygter om dette lige siden at Finnair annoncerede at de fik lie-flat sæder på Business Class. :up:

Originally posted by Dag Viking
ENDELIG...
Setene ser ikke så ille ut, minner litt om SQ sine. Jeg hadde håpet på horisontale senger, men det vel for mye å be om. Lurer på hvor mange seter SAS fjerner fra BIZ. Kanskje kabinen foran blir 6 rader biz, mens den bakre bizkabinen blir omgjort til øko-extra?
AVOD er et skritt i riktig retning.

Bilde av setet ligger her http://wpy.observer.se/wpyfs/00/05/6F/5A/SASEclipseFront%20utan%20linjer%20utan%20text.JPG

Tror du har ret. Hvis SAS fjerner en række af de 7 i den forreste Business kabine, bør det umiddelbart være plads til disse sæder. Med 6 rækker vil det give en pitch på knap 60" (ca. 150 cm).

Samtidig tror jeg også at de 2 rækker Business i den bagerste kabine bliver lavet om til Eco plus. Det virker mest logisk.

Endelig... Dette blir bra... Nye poeng må tjenes for at disse stoleen skal testes!!!

Vil stolene komme inn i flyene som man nå leter etter? Vil en kunne se slike seter på flyene på de nye linjene som SAS skal lansere?

Blir det nye seter så skal vel disse komme på alle langdistanser.

Høres jo bra ut. Da har SAS funnet setene, nå gjenstår det bare å finne flyene å sette dem inn i;)

Jepp... Når det gjelder seter så er vel SAS egentlig ganske "strikse" på å ha like seter i allefly - i motsetning til andre selskaper som flyr med forskjellige seter og forskjellig interiør!

Det er bra av SAS. Litt lettere å selge et produkt som er ens....eller fjorten forskjellig typer alt etter flytype.

Yep! Mange amerikanske selskaper fløy jo rundt med mye forskjellig... Hawaiian hadde vel SAS-interiør i noen DC-9`ere de overtok...

Det er forresten samme designbyrå som har tegnet førsteklasse-"sengene" til BA og mesteparten av interiøret i A380. Jeg snakket med dem om jobb en gang - kanskje jeg skulle følge opp den kontakten...

SAS har jo en stor fordel i aa ha en liten flaate, de nye setene kan jo vaere paa plass i loepet av 6 maaneder i hele flaaten....mens andre som Luftpangsen og Air France bruker mere enn 2 aar paa skifte ut i hele flaaten.......uansett paa fredag blir det test av AF's nye Business Class Seter......

Originally posted by dc-8-63uansett paa fredag blir det test av AF's nye Business Class Seter......

Er det T7 du flyr? Jeg er veldig spent på resultatet! De har fått litt blandet kritikk, så jeg vurderer å booke om til DL på min neste tur til Norge

Originally posted by TheDane

Tror du har ret. Hvis SAS fjerner en række af de 7 i den forreste Business kabine, bør det umiddelbart være plads til disse sæder. Med 6 rækker vil det give en pitch på knap 60" (ca. 150 cm).

Samtidig tror jeg også at de 2 rækker Business i den bagerste kabine bliver lavet om til Eco plus. Det virker mest logisk.

Blir ikke det veldig få business-seter i så fall? 36 seter er jo en betydelig nedgang fra dagens 54.

Originally posted by Dag Viking
Originally posted by dc-8-63uansett paa fredag blir det test av AF's nye Business Class Seter......

Er det T7 du flyr? Jeg er veldig spent på resultatet! De har fått litt blandet kritikk, så jeg vurderer å booke om til DL på min neste tur til Norge

Ja det var planen...777-300ER....men i siste liten ble planene endret....saa avreisen blir 29 Mars....og akkurat naa ser det ut som at det blir 747-400 og videre med 777-200 og dermed er det usikkert om det blir nytt konsept mellom CDG og BUE den 30 Mars.....

Back