• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Scanair.no oppdatert

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Innen frøkna våknet fikk jeg gjort et par oppdateringer av Scanair.no - og etter at jeg hadde bitt i det sure eplet og kople tilbake den fem meter lange nettverkskabelen min fikk jeg lastet endringene opp også - forp**t trådløst nettverkt! I morgen stikker jeg innom den lokale Expert-butikken og kjøper en ti meters nettvekskabel og legger den pent langs listverket - en løs kabel på gulvet er en FOR stor fristelse for en liten frøken på 10 1/2 måned!:up:

- Nytt Ukens Boktips og Ukens Bilde
- flynordic og Nordic Regional er oppdatert

och så fort min egen PC är up and running så kommer det en uppdatering av City Airline. Väntar bara på att Dell skall göra vad som behövs.

CK boer kanskje sjekke hovedsiden ......... :hi2

Not Found
The requested URL /home.htm was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.29 Server at www.scanair.no Port 80

som sagt - vekk med det trådløse nettet!!
Det er fikset nå!

hva er galt med det trådløse nettverket da? (bortsett fra at du sikkert ikke har satt det opp rett da :p) :) Har trådløst nett her hjemme jeg og det funker som bare det :)

CK, hvis du har D-Link, så ring supporten deres. Relativt kort ventetid og meget oppegående og hyggelige folk!

Originally posted by LCH78
hva er galt med det trådløse nettverket da? (bortsett fra at du sikkert ikke har satt det opp rett da :p) :) Har trådløst nett her hjemme jeg og det funker som bare det :)

det var nok det - å få satt det opp rett. Problemet er jo at leverandørene av utstyr til å sette opp trådløst nett ikke har fått med seg at 90% av de som kjøper det nå ikke er bedriftenes IT-folk, men vanlige idioter som undertegnede. Da hjelper det lite med "informative" instruksjoner som "skriv inn MAC-adressen" For hvor finenr man DEN?? (er man allerede online kan man jo google og der fant jeg en oppskrift for å finne den), men saken er jo at for de aller fleste er det jo ganske gresk?

Originally posted by CK
Da hjelper det lite med "informative" instruksjoner som "skriv inn MAC-adressen" For hvor finenr man DEN??

Kontrollpanel - Nettverkstilkoblinger - Lokal tilkobling (evt. Trådløs tilkobling) - Status - Detaljer. Ligger øverst som "fysisk adresse". ;)

Jeg er forøvrig ingen ekspert overhodet, men litt graving i materien og hjelp av D-Link support hjalp godt. :)

Må si meg enig i det ja!
Selv har jeg ingen problemer med å få til slike ting, men forstår veldig godt at det ikke alltid er like lett. Fører nok til veldig mange support-telefoner og misfornøyde kunder...
Synes det er rart ikke de klarer å lage litt lettere måter å gjøre ting på, selv om det vel har blitt ganske overkommelig nå...

Hadde vært lurt om folk som lagde bruksanvisninger ikke tok for gitt at folk skjønte litt og at enkelte ting er selvfølgelige - det er de jo ikke for alle. :jumpin

Enig der!

Selv om ofte bruksanvisninger prøver å forklare det meste, glemmer de å forklare en del de tar for gitt at man skal kunne finne frem til selv...

Leverandører av "bokser" er ikke alltid like gode på å lage lettfattlig dokumentasjon. De er først og fremst opptatt av teknologi og går ut fra at brukerne er like interesserte i innmaten og virkemåten som dem selv. Det er hederlige unntak, men jeg har foreløpig ikke sett så mange. Vanligvis er det en lang og tung prosess å tvinge en leverandør til å lage brukerveiledninger som er gode nok - og norske nok.

Jeg er ikke i boksebransjen, først og fremst. Men produktene bedriften min utvikler er avhengige av en masse bokser. Vår løsning er å forenkle komplekse prosesser ved å skjule de "styggeste" tingene for brukere flest og å tilby pakkeløsninger som er gjennomtestede og hvor brukeren ledes/hjelpes gjennom installasjonen. Det hadde vært fint om boksefolket hadde tatt såpass ansvar for sine enkeltprodukter også.

Joda, det er mye dårlige bruksanvisninger og D-Link sin er omtrent midt på treet.

MEN, det er en annen side av akkurat dette. Jeg driver endel med support også på jobben og bruksanvisningen er svært ofte ikke åpnet engang - og attpåtil ofte kastet uten at den ble åpnet! Hjelper lite at bruksanvisningen er aldri så god når den bare klassifiseres som "forslag til løsning" og puttes i papirkurven...:naughty:

Bruksanvisning er jo det man tyr til som siste utvei når alt annet ikke virker... :hi2

Back