Savnet?

Det er en Boeing som er savnet...selv om ikonet viser Airbus her på denne posten.
 
Boeing eller Airbus, uansett en tragisk måte å åpne luftfartsåret 2007 på...
 
Indonesia er tydeligvis 'Texas' i flybransjen .. En lokal a.net bruker og storbruker av flytjenester har satt opp en liten privat oversikt over hvem som boer unngaas ..

Quoting Mandala499:

Safe: Garuda, Merpati (Jet), Sriwijaya, Express, Batavia (A319 only)
Safe-ish: Mandala, Indonesia Air Asia, Kartika
Mild Risk: Merpati (prop), Batavia (A319 excluded), Lion Air (MD90 and 734)
Big Risk: Adam Air, Wings Air, Lion Air (non 734)


Maskinen som havarerte er ogsaa en gammel kjenning .. den floey paa FBU for DanAir som G-BNNL ...

http://www.airliners.net/open.file/1130835/L/

History of the aircraft
Delivery Date Operator Registration Remark
26/01/1989 Dan-Air London G-BNNL lsd ILFC
07/11/1992 British Airways G-BNNL
19/03/1995 GB Airways G-BNNL lsd ILFC
06/04/2001 National Jets Italy G-BNNL
26/02/2002 WFBN N112TR
04/03/2002 Air One EI-CXH
11/12/2002 JAT YU-AOO ret to ILFC 10/2005
01/12/2005 AdamAir PK-KKW
 
Fra pprune:

latest:
It has crashed... around Rantepao Area... mountaineous area. Or in the sea... Air Force will confirm tomorrow with a search. Location is about 1hr normal cruise time away from Manado.
96 pax, 6 crew.
The Handling of this accident is shocking...
Relatives in Manado were told flight was cancelled and gave no further details, so they went home.
Relatives in Surabaya went to the airport to check what they saw in the news, and they were told it was delayed, and went home.
Then, came the confirmation from the DGAC that it was missing.
Adam Air in Manado is silent, making the relatives angry... Adam Air Manado was refusing to release the names of the passengers.
Adam Air Surabaya is suspected of intimidating the relatives into silence. The press has been intimidated and prevented from getting any information.
Press conference in Jakarta was a total joke.
Looks like they'll blame the pilot and/or weather, regardless of what the truth is.
Upon news that the aircraft was missing, Adam Air closed all of its offices, leaving a few to handle the flights still not due in... except for Manado. Surabaya ticket office was closed quite early.
Busy afternoon thanks to this... and bad start for the year...
PK-KAR


http://www.pprune.org/forums/showthread.php?t=258144
 
Originally posted by LN-MOW


Safe: Garuda, Merpati (Jet), Sriwijaya, Express, Batavia (A319 only)
Safe-ish: Mandala, Indonesia Air Asia, Kartika
Mild Risk: Merpati (prop), Batavia (A319 excluded), Lion Air (MD90 and 734)
Big Risk: Adam Air, Wings Air, Lion Air (non 734)

Hvilke kriterier er brukt for en sånn liste?

I forbindelse med at utenlandske fly blir leid inn for å fly ruter i Norge hevdes det ofte både her på forumet og andre steder at flyene og operatørene må være godkjent etter internasjonal standard for å fly. Det skal derfor ikke være noen forskjell om flyene kommer fra Norge, Tyrkia, Kroatia eller hvor det skulle være. Indonesia må vel også forholde seg til de reglene?
 
Er det mulig? Hvis man kan være så spesifikk å si at det ligger omkomne rundt vraket, uten at noe vrak er funnet, da stiller vel troverdigheten fra den fronten på et spesielt lavt nivå fremover...
 
Etter å ha fulgt denne saken over flere dager, må jeg si at jeg nå begynner å bli passe sjokkert over utviklingen.

Vi er nå på tredje dagen og de har ENDA ikke klart å lokalisere flyet. Været der nede er lettskyet og vind på 12 mph, en del lokale regnbyger innimellom, så ikke dårlig vær overhodet.

Snakk om udugelighet, hva er det de holder på med???
 
Back
Top