• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS trafikktall Feb 2020

Hvis man litt overfladisk skal analysere tallene og forsøke plukke ut skuddårsdagen er betyr det egentlig at ASK er ned ca -2% og RPK ned ca -3%. Og passasjerveksten kun såvidt er i pluss, og den lille netto veksten kan tilskrives økt charterproduksjon.

Nedgangen i RPK og ASK, kan stort sett tilskrives Corona og Kinarutene (inkludert HKG). På Interkontinentalt er ASK ned ca 12-13%, mens trafikken (RPK) er ned nesten 20%. For Europarutene og for intra-skandinavisk/innenriks vokser trafikken med 4-5%, mens kapasitsveksten var noe mindre med +2-3%. Så faktisk fullere fly der

Yield, belegg etc, er ikke påvirket av skuddårsdagen
 
Back
Top