• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS / Thai DC-9-41 1:400 Aeroclassics

safir

ScanFlyer Blue
Denne finnes på Airspotters.com.

Forresten, Var det andre enn DC-6, DC-9, Caravelle og CV 990 , som står pent i skapet, med SAS / Thai logo ?
Har jeg lest også DC-10 ? Sikkert noen som vet.
 
Denne finnes på Airspotters.com.

Forresten, Var det andre enn DC-6, DC-9, Caravelle og CV 990 , som står pent i skapet, med SAS / Thai logo ?
Har jeg lest også DC-10 ? Sikkert noen som vet.

DC-8-62 flögs med kombinerad märkning; i SAS-målning till BKK där man vid varje stopp satte dit klistermärken med "THAI INTERNATIONAL" på kroppen och flög till SYD med TG-nummer. Tillbaka i BKK togs Thai-märkena bort och DC-8an flög hem till CPH igen.

DC-10 hade aldrig kombinerad märkning, Thai hade egna DC-10or.
 
Denne finnes på Airspotters.com.

Forresten, Var det andre enn DC-6, DC-9, Caravelle og CV 990 , som står pent i skapet, med SAS / Thai logo ?
Har jeg lest også DC-10 ? Sikkert noen som vet.

DC-8-33 og DC-8-63 fløy også med det samme skjemaet som DC-9-41 modellen har, dvs det første Thai-skjemaet som var bygget på SAS-fargene.
Men det er dessverre ingen modeller av disse enda.
 
DC-8-33 og DC-8-63 fløy også med det samme skjemaet som DC-9-41 modellen har, dvs det første Thai-skjemaet som var bygget på SAS-fargene.
Men det er dessverre ingen modeller av disse enda.

Hadde vært vakkert å se både -33 og -63 i dette livery. Nå finnes det ingen god -33 mould ,men jeg innbiller meg at vi nok får se en -63 i denne utførelse med tid og stunder ...

Geir Otto
 
Back
Top