SAS skal tilby god service

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Dette hørtes jo ganske positivt ut å sende ut dette i forbindelse med 15 års jubileet for EuroBonus. Matkuponger til gode kunder som reiser på economy. Håper ikke dette bare er forbeholdt gullkunder. Og blir det en realitet er et annet spørsmål. La oss håpe de i alle fall ikke begrenser dette til SE og DK. Vi får se...:huh:

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=1&nNewsId=11133

Ikke bare SE og DK i alle fall, jeg fikk mine (4) kuponger på tirsdag (er EBG nå).
Kupongene gjelder for mat eller drikke fra Clodshop-menyen.
Hvis man flyr IC økonomi kan kupongen brukes på en drink, likør, vin eller annet fra barmenyen.

Ettersom du fikk 4, kanskje EBG får fire kuponger, EBS 2 og Basic kanskje 1 men mest sannsynlig ingen.

Er riktignok sølv, men dette er helt ynkelig....... Mange får vel knapt brukt dem heller, de har forlengst flyktet til selskap man ikke må vise foodstamps for få å mat og drikke.

Forresten maten til AMS med KL har bedret seg siden 1. april, uten kuponger, og vinflaskene er fortsatt der også uten kupong......:wink

Originally posted by SQ 777

Er riktignok sølv, men dette er helt ynkelig....... Mange får vel knapt brukt dem heller, de har forlengst flyktet til selskap man ikke må vise foodstamps for få å mat og drikke.

Forresten maten til AMS med KL har bedret seg siden 1. april, uten kuponger, og vinflaskene er fortsatt der også uten kupong......:wink

Hyggelig å høre, det har vært bytte av catering fra OSL.

S

Jøss, får jeg en kupong som jeg kan bruke til en brus om bord i flyet? Spenningen og gleden er nærmest ikke til å holde ut!

Hvis det bare er EBG er det så dårlig. Burde avse noen til Sølvmedlemmer også. Om ikek annet enn for syns skyld.

Sitat fra Takeoff: Sagt på en anden måde: Passagerer på Business og Economy Ekstra får flere fordele, og passagerer på turistklasse færre. Bl. a. skal de mere end tidligere selv betale for mad og drikke om bord.

Flott...:cry:

Hvis det kun er til gullkunder er det dårlig. Jeg er sølv, hvilket det ikke er så lett å bli lenger, og det er ikke så mange fordeler heller, selv om jeg liker at man får flere grunnpoeng.

Et spørsmålm, kan man som sølvkunde bruke businesskranke for check-in på alle flyplasser så lenge man flyr med SAS/Star-partenere?

Dette blir bare for dumt og amatørmessig, nok en ting som koster og dessuten medfører administrativt arbeide. Huff:(

hvorfor blir det for dumt?
poenget er jo at SAS Braathens / EuroBonus ønsker å gi noe til EBG. Hva kan være galt med det?

Originally posted by sroths

hvorfor blir det for dumt?
poenget er jo at SAS Braathens / EuroBonus ønsker å gi noe til EBG. Hva kan være galt med det?

Problemet er vel at SAS burde bruke EB-programmet til å skape mer lojale kunder - og det gjelder ikke nødvendigvis bare for kunder som (likevel?) reiser så mye med SAS og partnere at de er gullkunder. SAS konkurrerer om forretningsreisende kanskje primært i forhold til andre nettverksselskaper (men også i noen grad i forhold til LCC'er), samtidig som de konkurrerer om fritidsreisende primært i forhold til LCC'er (men også i noen grad i forhold til andre nettverksselskaper). Jeg vil anta at de fritidsreisende er mye mer prisfølsomme i sin etterspørsel, slik at en liten forbedring i tilbudet (f.eks. mat/drikkekuponger...?) til disse vil kunne bety en større økning i fritidsreisende enn effekten av samme forbedring i tilbud for de forretningsreisende (som nok i mindre grad er prisfølsomme).

Vel, TOS, vi forretningsreisende er også prissensitive når vi betaler reisen vår selv. Jeg vil selvsagt havne på P klasse dersom jeg og fruen reiser med SAS i Europa. Da er det bra med kuponger.

Merk at de 4 kupongene vi nå (EBG) har fått er et testprosjekt som kanskje blir permanent. SAS leverer disse i forbindelse med EBs 15 årsjubileum. Det leveres kun kuponger til EBG

Kan nevne i forbifarten at som UA 1K medlem, får jeg også kuponger en gang i året. Jeg mottar 10 kuponger som er god for en alkoholholdig drikk hver. Denne tradisjonen har de hatt i mange, mange år..

Originally posted by Tommy777

Vel, TOS, vi forretningsreisende er også prissensitive når vi betaler reisen vår selv. Jeg vil selvsagt havne på P klasse dersom jeg og fruen reiser med SAS i Europa. Da er det bra med kuponger.

Helt klart at pris betyr noe også for forretningsreisende, men jeg tror nok at vi er enige om at forretningsreisende er mindre prisfølsomme enn den allmenne fritidsreisende. Som fritidsreisende kan man ikke trekke fra utgifter til reiser i regnskapet osv. I tillegg er nok mange forretningsreisende som reiser for større firmaer noe mindre prisfølsomme enn andre forretningsreisende.

Kupongene er sikkert gode å ha, men er vel knapt det som skal til for å yte god service...?:smile2

Hvem husker på å ha med seg disse kupongene når de reiser? Om en kupong er god for en drink så er det selvsagt noe, men personlig så synes jeg det høres ut som mye bryderi for lite å fiske frem disse kupongene...

Delta sender meg fire kuponger i aaret .. jeg er Gold Medallion. I tillegg faar jeg 'gratis' medfoelgerbillett. men denne er kun gyldig paa visse prisklasser.

Originally posted by LN-MOW

Delta sender meg fire kuponger i aaret .. jeg er Gold Medallion.

Medfølgerbilletter kan jeg se kan ha noe verdi, men hvor mye pris setter du på disse 4 kupoengene (hva kan du få for disse)?

Den gangen jeg fikk KLM sølvkort (for maaange år siden) så fikk jeg en Eton-skjorte fra Flying Dutchman....

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by TOS

men hvor mye pris setter du på disse 4 kupoengene (hva kan du få for disse)?

.

Voksenbrus ... :p

4 stk. drinker e.l. da? Eller er det carte blanche/drikk så mye du vil hver gang du bruker et av kortene....?

Back