SAS rykker HKG-ruten til CPH

Re: SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Da var det kroken på døra for ARN-HKG, og ruten flyttes til CPH i følge mail fra SAS:

Inntil nå har SAS fløyet fra Stockholm til Hong Kong, men ut fra en helhetsvurdering hvor bedre avgangstider og større markedsgrunnlag inngår, så velger SAS å flytte ruten fra den svenske hovedstaden til den danske i oktober 2018.

Man kan bestille billetter på den nye ruten til Hong Kong fra København fra 15. juni, og første flygning er 28. oktober, på følgende tidtabell:
•Flight SK965 går fra København 20:55 og ankommer Hong Kong 14:45 dagen etter lokal tid. Avgang alle dager, så nær som mandag og tirsdag.
•Flight SK966 går fra Hong Kong 01:20 lokal tid, og ankommer København 06:20 samme dag. Avgang alle dager, så nær som onsdag og torsdag.

Personlig synes jeg dette er en tragedie, av en rekke grunner :cry: Men nå er det ikke mitt privatliv som skal drive SAS fremover.
 
Av av av ARN. Ærgerligt med den flyskat! Tillykke til CPH! Så er der konkurrence mellem CX & SK! Bad Timing nu hvor Cathay har etableret sig godt.
 
Bedre rutetider østover, ikke fullt så bra vestover.

Ja, men samtidig mer attraktive tider for forretningsmarkedet og connections i begge ender. Selv om jeg personlig alltid foretrekker dagflighter

Nye tidene:
CPH-HKG SK965 20:55 - 14:45 +1 Dx12
HKG-CPH SK966 01:20 - 06:20 Dx134
HKG-CPH SK966 01:35 - 06:35 1

Har jo ryktes lenge at ARN-HKG ikke har gått som foventet, og at blant annet litt dårlige flytider stod bak dette. Dessuten gir jo den nye svenske flyskatten en godt incentiv til å flytte flighten
 
Lang stopp i HKG da.
Ja, men samtidig mer attraktive tider for forretningsmarkedet og connections i begge ender. Selv om jeg personlig alltid foretrekker dagflighter

Nye tidene:
CPH-HKG SK965 20:55 - 14:45 +1 Dx12
HKG-CPH SK966 01:20 - 06:20 Dx134
HKG-CPH SK966 01:35 - 06:35 1

Har jo ryktes lenge at ARN-HKG ikke har gått som foventet, og at blant annet litt dårlige flytider stod bak dette. Dessuten gir jo den nye svenske flyskatten en godt incentiv til å flytte flighten

Sent fra min F5321 via Tapatalk
 
Lang stopp i HKG da.

Ja, men samtidig åpner det vel for at HAECO kan ta litt vedlikehold mens det står der ;)

Uansett, dette må vel bety noen andre endringer for programmet ut fra både ARN og CPH også, da HKG ruten vel henger sammen med resten av programmet fra ARN, som nå må stokkes litt om på?
 
Re: SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Med flere daglige avganger mellom SVG og CPH, enn SVG og ARN, vil dette forenkle reisen for min del i alle fall. Har reist med SAS til HKG flere ganger, men har aldri fått tilknytning med direkteflyet SVG-ARN. Kun en gang har jeg fått bestilt SVG-ARN-HKG, men da ble jeg senere ombooket via BGO.
Også bra med nye avgangstider.
 
Ruta blir da 30 min lenger, og man må fly flere folk i feil retning. Helt feil hvis man ser på miljø og drivstoff-forbruk.
 
Ruta blir da 30 min lenger, og man må fly flere folk i feil retning. Helt feil hvis man ser på miljø og drivstoff-forbruk.

Gitt at de som ville tatt ruten hvis den ikke hadde flyttet bor i Oslo eller Stockholm. For alle i Bergen og Stavanger vil dette medføre at man slipper stopp i Oslo på veien hjem, mens det for folk i Stockholm/Oslo jo er et kort hopp i riktig retning til HEL.
 
Da kommer et vel snart en mld med flyendringer for turen med familien i Mars 19....

For meg spiller det ingen rolle om HKG går via ARN eller CPH, har gode connections fra Trondheim uansett. Virker som jeg med dette slipper å dra via OSL noen av veiene, og siden jeg elsker danske røde pølser så er jeg positiv! :)

Er vel LAX som er neste som flyttes da....

Kim
 
Ut I fra mitt I-lands perspektiv frykter jeg at disse natt flightene blir mørklagte og tørrlagte. Masse grinete folk som kun skal sove og et crew som slår av lyset og går i hi. But that's me :-)
 
Det er nok litt fordeler og ulemper frem og tilbake med hvor disse rutene går fra. Det jeg synes er litt ugreit er et det byttes litt mye på ruter som blir launchet med brask og bram (er det riktig bruk av utrykket) - det blir jo derfor litt rotete å forholde seg til rute-tilbudet (ref OSL-MIA ruten)
 
Det jeg synes er litt ugreit er et det byttes litt mye på ruter som blir launchet med brask og bram (er det riktig bruk av utrykket) - det blir jo derfor litt rotete å forholde seg til rute-tilbudet (ref OSL-MIA ruten)



Enig, men samtidig har de jo ikke akkurat noe valg hvis ruten ikke går bra nok
 
Alltså detta var bedrövliga nyheter. Oväntat dessutom. Lite symptomatiskt att en linje läggs ned från ARN och flyttas till CPH. Men tiderna kunde förstås ha varit bättre med en morgonavgång från HKG som inte var optimal. Spännande att se vad som händer med långlinjeproduktionen från ARN i fortsättningen.
 
Det jeg synes er litt ugreit er et det byttes litt mye på ruter som blir launchet med brask og bram (er det riktig bruk av utrykket) - det blir jo derfor litt rotete å forholde seg til rute-tilbudet (ref OSL-MIA ruten)

Har det egentlig det? SAS åpnet Stockholm-Hong Kong i 2015, så de har i alle fall gitt ruten en sjanse. Oslo-Miami var en liten reduksjon i frekvens, men det samlede tilbudet fra Skandinavia har vel økt.

Synes det har vært overraskende lave priser på Hong Kong-ruten, fløy tur/retur fra Oslo til Hong Kong i SAS Plus til 5500 kroner i april. Litt interessant at SAS ikke klarer å "ta en Finnair" og få til en Asia-rute fra Stockholm.
 
Har det egentlig det? SAS åpnet Stockholm-Hong Kong i 2015, så de har i alle fall gitt ruten en sjanse. Oslo-Miami var en liten reduksjon i frekvens, men det samlede tilbudet fra Skandinavia har vel økt.

Synes det har vært overraskende lave priser på Hong Kong-ruten, fløy tur/retur fra Oslo til Hong Kong i SAS Plus til 5500 kroner i april. Litt interessant at SAS ikke klarer å "ta en Finnair" og få til en Asia-rute fra Stockholm.

Ja, priserne på HKG har i perioder været hysterisk lave fra CPH, som jo også indeholder tilslutningsfly.

Har før givet ca 2500 kr. samt flere gange 2800-2900 kr. på eco og 4700 i plus - DKK retur vel at mærke.
 
Greit for min del som reiser ofte fra Sola.
Turen jeg har i desember blir nok litt festlig med tanke på hoteller som er allerede bestilt og fri fra jobb.
 
Gitt at de som ville tatt ruten hvis den ikke hadde flyttet bor i Oslo eller Stockholm. For alle i Bergen og Stavanger vil dette medføre at man slipper stopp i Oslo på veien hjem, mens det for folk i Stockholm/Oslo jo er et kort hopp i riktig retning til HEL.

Oslo og Stockholm? Det er vel negativt for flere enn som så.
 
Back
Top