• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS-resultater med smell i (Q1)

fluxie

Flyprat fusentast
Medlem
SAS gikk i Q1 (avvikende regnskapsår nov-jan) med en smell på 697 mill SEK.

Selskapet ser fortsatt en lavere ASK-vekst i 2016/2017, på rundt 6-8 prosent. Veksten ventes å bli sterkest på interkontinentale ruter og på fritidsruter i Europa. Antallet flyvninger ventes å øke med rundt to prosent.

SAS Gruppens valutajusterte yield var ned seks prosent i februar 2017, sammenlignet med samme måned året før.

SAS håper at de kan ta del i fritidsmarkedet på lik linje med sine LCC-konkurrenter med sine baser i Irland og Spania.

http://www.sasgroup.net/en/sas-interim-report-november-2016-january-2017/

NOVEMBER 2016 – JANUARY 2017
Income before tax: MSEK -697 (-309)
Income before tax and nonrecurring items: MSEK -707 (-404)
Revenue: MSEK 8,957 (8,275)
EBIT margin: -6.4% (-2.2%)
Net income for the period: MSEK -556 (-246)
Earnings per common share: SEK -1.95 (-1.01)
The outlook for the full year 2016/2017 is retained.

Thomas
 
Aktiekursen går trots detta upp lite grann. Inte helt överraskande att det går sämre än motsvarande kvartal förra året. På årsstämman för några veckor sen lät Gustafson rätt pessimistisk och varnade för att SAS är påväg mot en "perfect storm" med pressade priser, ökade bränslekostnader, en krona som tappar mot USD, eventuell flygskatt osv.
 
Back
Top