Er helt grønn på sånne kvartalsregnskaper og storkonsernøkonomi, men lurer jo selvfølgelig på om ikke dette resultatet i stor grad skyldes Spanair... Noen?
Er helt grønn på sånne kvartalsregnskaper og storkonsernøkonomi, men lurer jo selvfølgelig på om ikke dette resultatet i stor grad skyldes Spanair... Noen?
Nedskriving av Spanairs gjeld til SAS ble nedskrevet i fjorårets regnskap.
Sämre resultat förklaras med högre bränslekostnader (350 MSEK), räntenetto (ränteintäkter-räntekostnader) och kostnader för underhåll. Plus att Q1 2011 hade en engångspost som drog upp resultatet.
For en uten regnskapsforståelse virker dette jo unektelig noe rart, da konkursen vel ble begjært sent i januar 2012.
Man får uansett tydeligvis ikke mer enn nesten to fettstifttegninger fra rundt skiftet 19. til 20. århundre for pengene, så så ille kan det ikke være ;-)
Sämre resultat förklaras med högre bränslekostnader (350 MSEK), räntenetto (ränteintäkter-räntekostnader) och kostnader för underhåll. Plus att Q1 2011 hade en engångspost som drog upp resultatet.
Kraftigt sämre resultat till följd av ökade bränslekostnader är ju inget unikt för SAS. Se på LH's resultat för Q1.
Høye drivstoffkostnader har vel SAS brukt som unnskyldning for dårlige resultater hvert eneste kvartal i snart 10 år, nå. Synes vel etter hvert at den er oppbrukt. Jeg ser også at effektene av 4Excellence ikke skal slå inn før senere. Har vi hørt dette før? (CoreSAS...)
Det är väl symptomatiskt för hela branschen att skylla på höga bränslekostnader? Nämn ett flygbolag som inte gör det.![]()
Og da må man sende regningen videre til kundene, som snart må skjønne at det ikke er gratis å fly.
Jeg blir mildest talt forbannet om statene igjen syr puter under armene til SAS.
Selskapet har rett og slett ikke livets rett når det presterer slik år etter år!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.