SAS PLus - Hva inneholder det _egentlig_ inflight?

Tjab

Upgrade me....
Som topic.

Hva inneholder det egentlig?

Fra SAS
  • 24 timers åpent kjøp
  • Billetten kan endres og refunderes
  • Barnerabatt
  • Sjekk inn på sas.no, SMS, på flyplassen
  • eller på SAS app
  • 2 stk bagasje à 23 kg per person
  • Boardingkort på mobilen
  • Gebyrfritt valg av sete (i fremre del av kabinen)
  • Avis, kaffe & te
  • Mat og drikke om bord er inkludert
  • 200 % EuroBonus-poeng
  • Tilgang til FastTrack
  • Tilgang til SAS Lounge

Mat og drikke. Er det noen begrensninger her? Har gefylen av at det er litt forskjellig praksis ute å går?
Når jeg feks skal fly utenfor norden. Er det noe problem at jeg feks drikker 7 cola på vei nedover? Er miniatyrene gratis?:drink

Du kan i teorien spise og drikke det du vil ut av menyen gratis.. men jeg vet ikke hvor populær du blir om du sitter og drikker deg dritings på turen :)

Haha :lol:

Tenkte mer i de baner at jeg har hørt litt forskjellige erfaringer. Noen som kun har fått snacks og ikke mat, og noen ikke alkohol osv.

Haha :lol:

Tenkte mer i de baner at jeg har hørt litt forskjellige erfaringer. Noen som kun har fått snacks og ikke mat, og noen ikke alkohol osv.
Dette har vel blitt litt mer klart i det siste:
- Reiser i Norden: Snacks og drikke er gratis
- Reiser i Europa: Du får velge fritt fra menyen, også "mat"-rettene (liten wrap, salat ect)
- Reier i Europa med avgang etter kl 16:00: Du får et "treretters måltid" ombord. (Boks med tre bokser diverse mat)

I Plus skal du også få drikke servert i Orrefors-glass slik som på IC, men det er litt blandet erfaring med hvorvidt det fungerer eller ikke. Noen har de ikke, noen bruker de på alt og noen bruker de på enkelte drikker og bruker plastikkglass til andre ting.

Angående "mengde" så er det ikke noen satte begrensninger, men spør du f.eks. om to sandwicher kan du bli avslått (har jeg observert at sidekamerat har blitt flere ganger) med beskjed om at "du kan få en ekstra om det er noen igjen etter at vi har gått gjennom hele kabinen med trallen".

I Plus skal du også få drikke servert i Orrefors-glass slik som på IC, men det er litt blandet erfaring med hvorvidt det fungerer eller ikke. Noen har de ikke, noen bruker de på alt og noen bruker de på enkelte drikker og bruker plastikkglass til andre ting.

Dette gjelder ikke innen Norden.

Første tur i SAS Plus i kveld. Gratis drikke og snacks fra menyen. Nøyde meg med en flaske vann.

Forøvrig var jeg plassert på 2A på en -600, og det må være det trangeste setet jeg har hatt på et fly noen sinne. Hjalp lite at flyet var helt fullt og dermed en solid kar i 2B. Greit å ha i bakhodet til senere reiser.

Back