SAS på Heathrow

Airwolf

ScanFlyer Blue
SAS på Heathrow

Noen som vet hvorfor SAS bruker terminal 3, de andre selskapene som opererer mindre fly bruker jo 1 og 2. Vi var en tur i London i begynnelsen av påskeuken, og da vi skulle hjem så var en kompis av meg overbevist om at vi hadde havnet i feil terminal. Det meste av fly som stod parkert der var nemlig "heavies" som skulle langt avgårde.

Men skjermene viste at vårt fly skulle befinne seg på stand 317, og midt mellom 747s og 777s fant vi ganske riktig vår lille gris (-600) som skulle til Stavanger :biggrin

Terminal 3 er egentlig bedre enn de andre, og de som reiser transfer med SAS får jo kort vei til f.eks United. SAS må ha smiska med Heathrow-ledelsen tenker jeg.

Replying to Topic 'SAS på Heathrow'

LHR "smisket" med SAS på 80-tallet da SAS begynte med 767 på FBU/ARN/CPH-LHR.
Det var regelrett overfylt i terminal 2 fra før av,og med litt lavere avgifter som plaster på såret,ble SAS regelrett forflyttet til terminal 3.Greit nok,store,nye og luftige lokaler.Rask ekspedering i pass og toll.

Og da Star Alliance oppsto,vel,så hadde man nærkontakt med både United og Varig.SAS handler bl.a. Varig på LHR.

Så det er slik det henger sammen, takk for svaret. Ja det må jo være en glimrende løsning for SAS :)

Dette gjør også at man får den nye *A London Lounge, SQ sin lounge, UA sin Red 'n Crufty Club og Virgin sin Club House på samme stedet. :)

Men det blir sannsynlig bytte av terminal om noen år når Star Alliance får egen terminal.

T3 har også noen "små" gater som stort sett brukes av SAS. Uansett er vel alternativet til T3 nemlig T2 som er den desidert dårligste LHT terminalen

Turkish kommer også på T3 med "små maskiner" det samme gør vel Air Baltic og Lithuanian, og et par østeuropæiske 757 operatører

Har SAS lagt ned sin lounge på LHR?

De slo hodene sammen med AC og et par andre, og laget det som heter "The London Lounge". Det finnes en multimedia-presentajson i flash et sted online, den er både stor og bra, langt over nivået på mange lounger i SAS-verdenen.

-A

Nei, ta en tur i Virgin sitt Club House. Det er tøft, rått, hinsides og det beste jeg hra vært i. Noen sinne. Ikke Thai sine F-lounger i Bangkok, Singapore sin i Sinagpore eller Cathay sin "Wing" eller "Pier" kommer opp til Virgin sin bule. :D

Men tøfft at alliansen jobber sammen på denne måten...(...snart er vel Virgin medlem også!)

Det er en tilsvarende i Zurich, og e par steder til, tror Manchester var et av stedene, samt at det er planlagt en på LAX når de flytter der til neste år.

En anne ting som heller ikke nevnes med mye skrift, men som er kjeft å vite for folk som flyr med stjernealliansen er at SQ sine SKL-lounger i Singa er nå offisielt designert som "Star Gold", og ikke forbehold SQ sine regler lengre.

-A :)

Originally posted by ph-ndr

En anne ting som heller ikke nevnes med mye skrift, men som er kjeft å vite for folk som flyr med stjernealliansen er at SQ sine SKL-lounger i Singa er nå offisielt designert som "Star Gold", og ikke forbehold SQ sine regler lengre.

-A :)

Er du helt sikker paa dette? Og hva er kilden til informasjonen? Hver gang jeg er i SIN saa faar jeg beskjed om aa gaa til SATS sin lounge som ligger i samme terminal. Websiden til SQ sier at kun de som flyr SQ FC eller har PPS status faar adgang. Men etter at SATS pussa opp for ett aar siden saa er ikke *G loungen i SIN saa vaerst...

LN-KMS

Back