• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS overvejer udenrigsruter fra Billund

Bll spotter

ScanFlyer Gold
Fra jydske vestkysten, der i dag har et stort tillæg om Billund Airport.

SAS overvejer alvorligt at gå ind i udenrigsflyvninger fra Billund til en eller flere europæiske lufthavne. SAS-chefen for det vestlige Danmark, Søren Svendsen, siger, at der er en opblødning på vej i SAS for at få udenrigstrafik ud af Billund. Vi må erkende,
at vi hidtil ikke har været særlige intresseret i direkte ruter ud af Billund, men indstillingen er nu en anden. Vi er da ikke bange for at konstantere, at Billund har en betydelig udenrigstrafik. En trafik vi måske kan være med til at udvide. Vi ser på mulighederne, og jeg vil ikke afvise, at vi snart kommer ud med en udenrigsnyhed fra Billund, siger Søren Svendsen. Han ønsker ikke at røbe mere om SAS-planerne.

Replying to Topic 'SAS overvejer udenrigsruter fra Billund'

det har jeg ventet på længe - når DM går på frontal angreb på SK i CPH, skal SK da lave ravage i BLL (DM's hjemmemarked til på søndag)

Kan vi håbe på LHR?

Tja.....Det ville jo blive nemmere for mange af OS !!!!!!!!!!!!!!
Tænk at slippe for CPH

Hilsen
Ole

Originally posted by sk931

Tænk at slippe for CPH
du mener det der på midt/vestjysk hedder OMVEJEN via CPH!:sarc

NJAAAAAA

Det var IKKE liiiiiiiiiige det jeg tænkte på,Jens...

Nu rejser vil lidt, og SAS fra BLL er jo nok ikke så fyldt, tror jeg !!!

Hilsen
Ole

Originally posted by sk931

Nu rejser vil lidt, og SAS fra BLL er jo nok ikke så fyldt, tror jeg !!!
hvad med SAS ud af AAR - har hørt der er masser af plads.............(driller bare!)

Ja, Du er altid velkommen.....vi kan nok lige finde en plads til dig
Hilsen
Ole

Er Billund Danmarks nest største flyplass?
SAS er nok redd for at konkurrentene tilbyr litt for mange og gode nonstoptilbud fra Billund, men SAS er vel også på den motsatte siden redd for å undergrave sine egne ruter fra CPH med å satse på Billund vil jeg tro. Flere og flere vil ha direkteruter så det er kanskje ikke så dumt å vurdere det i det minste.

Ja, BLL er næststørst i DK med ca. 1,7 mill. pax/år.

markedet etterspør jo flere direkteruter, og de nye direkterutene fra OSL og ARN undergraver jo allerede flere av rutene fra CPH...

Om dette blir en realitet så vil det vel bli de vanlige business destinasjonene som London(Heathrow), Paris, Amsterdam og Brussel, Oslo og Stockholm samt at SK overtar som codeshare partner til MUC og FRA. Vi kan vel også gjette på feriedestinasjoner som Alicante, Malaga og Barcelona.
Av matriell så er vel Q400 og 737-600 i første omgang og kansje senere regionaljet...
Spennende av SAS.....

SAS har jo været på BLL før med rutefly, uden det gik udpræget godt:
Da havde SAS en DC9-21 der i løbet af en dag fløj:
BLL-FRA-BLL-OSL-BLL-FRA-BLL

Måske der var mere ide i at lade KF flyve HEL-BLL-LHR, det vil give One-world konkurrence og feede ind til STAR-partnere i LHR.

Originally posted by jens

SAS har jo været på BLL før med rutefly, uden det gik udpræget godt:
Da havde SAS en DC9-21 der i løbet af en dag fløj:
BLL-FRA-BLL-OSL-BLL-FRA-BLL

.

Om det gik godt dengang, er vel et spørgsmål om sandhed. Da SAS træk sig fra Billund, stoppede Maersk på ARN - CPH. Et pudsigt sammentræf. Var det ikke det der udløste megabøder til begge parter i den berømte kartelsag? Jeg kan huske jeg var til en fest med en pilot fra SAS, hvor vi havde en god snak om problemet. Han nævnte at der var stor belægning i BLL. Men hvis man kunne få Mærsk væk fra ruten i CPH var der mange penge at hente. Det var jo dengang den gyldne rute fra SAS. Selfølgelig går man ikke til medierne og siger, vi lukkede ruten selvom den gik godt. De fleste med indblik i luftfart kunne dengang se at det var en studehandel de havde gjordt. Og de blev heldigvis dømt begge parter. Så spørgsmålet om det gik godt i Billund, det er der nok ikke mange andre end SAS der ved noget om. Men hvis de kommer, så vil jeg ønske dem held og lykke

Skulle vel tro det var markedet for SAS ruter til Billund, men spørs om SAS er villig og i stand til å satse akkurat nå. Koster nok endel å starte opp.

Koster kanskje mer å vente...:sarc

Ja det er akkurat det som er spørsmålet...koster det mer nå enn å la konkurrentene få feste sin hånd på passasjerene.

Back