SAS og Sterling i infight på AAL-CPH

Jan

ScanFlyer Gold
SAS og Sterling i infight på AAL-CPH

Her kan man virkelig tale om at skabe ny trafik !


Sterling og SAS er gået i åben krig om passagererne på ruten mellem København og Aalborg.

Sterling går fra seks til otte daglige afgange mellem København og Aalborg for at stjæle forretningsrejsende fra SAS, og samtidig indsætter SAS større fly for at få flere sæder.

På etårsdagen for Sterlings debut på ruten mellem Aalborg og hovedstaden erklærer lavprisselskabet nu krig mod sin største konkurrent, SAS.

Sterling øger til oktober kapaciteten med 33 procent på ruten mellem Aalborg og København for at kapre forretningsrejsende fra SAS.

”Vi sætter to ekstra daglige afgange ind på ruten. En ekstra morgenafgang fra Aalborg mod København og en ekstra afgang fra København mod Aalborg først på aftenen. Det giver 100.000 pladser mere om året,” siger kommerciel direktør, Michael T. Hansen.

Trafikken på ruten har været i voldsom vækst siden sidste år, hvor Sterling udfordrede SAS og Cimber. Fra august 2005 til august 2006 fløj 374.000 passagerer mellem de to byer. Året efter var det 481.000 passagerer, en stigning på 29 procent, viser tal fra Aalborg Lufthavn. Væksten skyldes ifølge Sterling, at selskabets lave priser – der har tvunget de øvrige selskaber til også at sænke priserne – har stimuleret markedet.

”Alle lever godt på denne rute, og vi tror, den kan udvides yderligere. Men det er klart, at vi med denne satsning vil tage kunder fra de andre. Og vi går helt bevidst efter de forretningsrejsende, som i dag i høj grad flyver med SAS,” siger Michael T. Hansen.

Hos SAS er man ikke bange for at tabe forretningskunder til Sterling.

”Vi har et stærkt produkt, der for en væsentlig del er tilpasset de forretningsrejsende med online check-in, fasttrack i København og service ombord på flyet. Samtidig oplever vi vækst i antallet af virksomhedsaftaler i Nordjylland og forretningsrejsende på ruten,” siger salgs- og marketingdirektør Lars Bording. Han understreger, at ruten er meget vigtig for SAS. F.eks. har SAS sat større fly ind på ruten for at undgå aflysninger, mens Dash8/Q400-flyene står på jorden efter nødlandingerne i netop Aalborg og Vilnius.

SAS har også planer om at øge kapaciteten på ruten mere permanent bl.a. ved fra oktober at indsætte et af selskabets Airbusfly, så der kommer 100 flere sæder både morgen og aften til at imødekomme efterspørgslen. Antallet af daglige afgange fastholdes dog på 22.
 
Re: SAS og Sterling i infight på AAL-CPH

”Vi har et stærkt produkt, der for en væsentlig del er tilpasset de forretningsrejsende med online check-in, fasttrack i København og service ombord på flyet. Samtidig oplever vi vækst i antallet af virksomhedsaftaler i Nordjylland og forretningsrejsende på ruten,” siger salgs- og marketingdirektør Lars Bording. Han understreger, at ruten er meget vigtig for SAS. F.eks. har SAS sat større fly ind på ruten for at undgå aflysninger, mens Dash8/Q400-flyene står på jorden efter nødlandingerne i netop Aalborg og Vilnius.


Service ombord på flyet? Hva vil det si? Skjer det ting ombord på dansk innenriks vi ikke vet om eller er det gratis frokost (morgenmad) man taler om?
 
Re: SAS og Sterling i infight på AAL-CPH

Originally posted by litt-amatør

”Vi har et stærkt produkt, der for en væsentlig del er tilpasset de forretningsrejsende med online check-in, fasttrack i København og service ombord på flyet. Samtidig oplever vi vækst i antallet af virksomhedsaftaler i Nordjylland og forretningsrejsende på ruten,” siger salgs- og marketingdirektør Lars Bording. Han understreger, at ruten er meget vigtig for SAS. F.eks. har SAS sat større fly ind på ruten for at undgå aflysninger, mens Dash8/Q400-flyene står på jorden efter nødlandingerne i netop Aalborg og Vilnius.


Service ombord på flyet? Hva vil det si? Skjer det ting ombord på dansk innenriks vi ikke vet om eller er det gratis frokost (morgenmad) man taler om?

Mon ikke det er en kop kaffe og et rundstykke/ bolle der er tale om !
(Mere kan vel ikke nås)
 
Re: SAS og Sterling i infight på AAL-CPH

Bolla som serveres på morgenflyginger fra SVG er så kald etter å ha vært lagret fra kvelden i forveien på kjølelager at man får frostskader i tennene dersom man forsøker å fortære denne ombord.
Jeg har nettopp satt til livs bolla jeg fikk på SK4002 imorges kl 06.30.
Det må oppvarming til.
Service ombord? Den fortæres i alle fall på bakken av undertegnede.
Jeg ser og hører mange kommenterer frysemåltidet og mange lar være å spise bolla.
 
Re: SAS og Sterling i infight på AAL-CPH

Men SAS har jo gjeninnført service, og det de forsvarer seg med er vel at de har nå gratsi frokost på innland? Når de att på til har tatt bort gratis frokost på intra-skand. blir den forklaringen syktynn. Og hvis bollen som serveres på morgenen åpenbart (etter innleggene her å dømme) også har store skavanker må jeg si at maten til SAS ikke er det store å rope hurra for!:(
 
Re: SAS og Sterling i infight på AAL-CPH

Originally posted by litt-amatør

Men SAS har jo gjeninnført service, og det de forsvarer seg med er vel at de har nå gratsi frokost på innland? Når de att på til har tatt bort gratis frokost på intra-skand. blir den forklaringen syktynn. Og hvis bollen som serveres på morgenen åpenbart (etter innleggene her å dømme) også har store skavanker må jeg si at maten til SAS ikke er det store å rope hurra for!:(

Ettersom vi sporer av i det som var orginal teksten, nemlig nb-sk til og å gjelde frokost, så er der av de selskapene jeg har fløyet (lo,kl,sk) kun Lo som har en frokost man kan kalle frokost. Fløy Kl til ams på economy og det man fikk der var for meg et slag i ansiktet, de hadde og catering ob i flyet fra kvelden før, laget i Ams, den ligner nesten på Sk maten, eneste forksjellen på de 2 var bollene, sk sine var letter å tygge:lol:
 
Re: SAS og Sterling i infight på AAL-CPH

Originally posted by Jan

Mon ikke det er en kop kaffe og et rundstykke/ bolle der er tale om !
(Mere kan vel ikke nås)
det er det, og du skal selv slæbe kop og rundstykke med ud fra termialen, ikke lokale som ikke er kendt med dette specielle set-up får intet.

Men det er bedre end hos NB hvor de tre CA sidder på deres flade i bagerste galley og bitcher.
 
Re: SAS og Sterling i infight på AAL-CPH

Back on topic !
Nu kommer Cimber også, dette nærmer sig galskab !


Efter Sterling i går oplyste, at det fra næste måned tilfører 100.000 ekstra flysæder på København-Aalborg, oplyser Cimber Air, at selskabet kommer med 70.000 ekstra sæder til ruten.

8. oktober udvider Cimber Air med to ekstra daglige rundture (4 daglige enkeltafgange) og kommer således op på i alt seks daglige rundture mellem Aalborg og København. Ydermere indsætter Cimber fire ekstra rundture i weekenderne på strækningen.

”Det vil sige, at vi udvider med 4 enkeltafgange 7 dage om ugen - med 50 sæder pr. afgang giver faktisk 70.000 ekstra sæder på årsbasis,” siger Cimber Airs salgs- og marketingsdirektør, Bjarne Rasmussen, til Take Off.

Fra vinterprogrammets start sidst i oktober øger Sterling betjeningen mellem København og Aalborg med 33 %. Det sker med ny morgenflyvning fra Aalborg og tidlig aftenafgang fra København. Det betyder på årsbasis 100.000 flere sæder mellem de to byer – eller en vækst på 35 %.

Aalborg – København flyves desuden af SAS, i alt havde strækningen fra august sidste år til august i år 481.000 flysæder.
 
Back
Top