• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og flight numbers

LN-BRK

ScanFlyer Gold
Fra Oslo Flyveklubb sitt diskusjonsforum:

"Etter møter med Avinor og Luftfartstilsynet har nå SAS Braathens (Scanor) fjernet 4-tallet i begynnelsen av sine "operative" flightnummer, dvs at kallesignalet nå består av tre tall, mens det kommersielle flightnummeret fortsatt har et 4-tall foran. Dette ble gjort for å redusere sjangsen for sammenblanding av kallesignal. Men fortsatt kan man oppleve kallesignal som er alt for like på radio, hvor f.eks. kun ett tall skiller flightene."

http://www.flyklubb.org/osloflyklubb/viewpost.php?forumid=10&postid=2499
 
Er det ikke snart på tide å gå over til to siffer etterfulgt av en bokstav, slik mange andre selskaper har gjort?
 
Back
Top