• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og 11 September, 2001

Please forgive this post being in English; while I can read Norwegian and Danish, writing is a bit harder.

How were SAS flights affected on 11 September, 2001?
I understand one flight went to KEF and returned to CPH. How many SAS flights were diverted to Canadian airports and to which airports?
 
Last edited:
Hello there
As far as I recall only one SAS B767 was diverted to Canada..Think it diverted to Halifax,but memory of the date and diversions is fading
Kind rgds
Ole
 
Also as an reaction to the 9/11 SAS changed the call sign from SK911 to SK909
Kind rgds
Ole
 
IIRC SK911 hade haft det nummer I mange, manger aar. Men de ville ikke ha' vaeret godt at det rutenummer mer, i saer til NYC! AFAIK bruges det rutenummer ikke af noget Amerikansk selskab.
 
IIRC SK911 hade haft det nummer I mange, manger aar. Men de ville ikke ha' vaeret godt at det rutenummer mer, i saer til NYC! AFAIK bruges det rutenummer ikke af noget Amerikansk selskab.
You might be right, but other airlines uses 911
Among them is JL911 and TG911, these are 2 I remember as I have flown them, but there might others
Rgds
ole
 
Jeg husker vi hadde liggende her på trafikkktr en gang, en SAS bok fra begynnelsen av 90 tallet som hadde bilde av et Continental fly, som så ut var på vei inn i Empire State Building. Kanskje noen andre har den.
 
Back
Top