SAS Norge søker flere superreserver

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
SAS Norge søker flere superreserver

Vi søker nå kabinansatte på deltid til vårt rutenett i Norge og Europa. I denne stillingen kommer du hovedsaklig til å arbeide i sommerferier, helger og ellers på tider i året med stor trafikk. Vi tror at denne tjenesten vil passe for deg som enten studerer eller på annen måte har en fleksibel hverdag.

Som kabinansatt er din oppgave først og fremst å sørge for passasjerenes sikkerhet, samt å bidra til at våre kunder opplever SAS Norge som et vennlig og pålitelig flyselskap som gjør det enkelt og effektivt å reise.

http://sas.easycruit.com/vacancy/109752/12437?iso=se

Re: SAS Norge søker flere superreserver

Hyggelig og se at SAS ansetter i TRD og SVG også:D

Originally posted by GFL

Hvor lenge varer kurset=

Mener å ha lest at det er i overkant av 2 måneder?
Skal vel ikke så mye læring til å si; "Coffee, tee or me?" og "Cabin crew, Disarm doors, crosscheck and report" ?

Hmmm... kanskje man skulle søke?
Ikke at jeg synes det ser så veldig kult ut, men sikkert en ok erfaring.
Men, er vel lett å bli stemplet som homo når man er mannlig FA.

Originally posted by Stian

Enig. Selv tenker jeg på mannlige pushere som litt småhomofile (ikke negativt ment), men allikevel er det noe som jeg selv har tenkt på kunne vært aktuelt for en periode.

Kanskje du til og med er heldig og kvoteres inn som mann?

Vel, jeg er jo student og pendler mellom London og Norge, så det hadde kanskje passet.
Dette skal jeg jammen vurdere.

Vel, jeg er jo student og pendler mellom London og Norge, så det hadde kanskje passet.
Dette skal jeg jammen vurdere.

Hva med å bare sende inn søknad allerede nå?
Er ikke forresten kravene å kunne stille opp på 1 time og 40 minutter ved en av basene? Det kan vel bli problematisk som pendler?

Så kort varsel?
Da må man jo bo i nærheten av OSL.
Tror jeg glemmer det.

Så kort varsel?
Da må man jo bo i nærheten av OSL.
Tror jeg glemmer det.

Det står iallefall på den siden som trådstarter viser til.
Det er 1 time og 40 minutter i fra Stavanger, Oslo eller Trondheim ser det ut til

Originally posted by andeik

Enig. Selv tenker jeg på mannlige pushere som litt småhomofile (ikke negativt ment), men allikevel er det noe som jeg selv har tenkt på kunne vært aktuelt for en periode.

Kanskje du til og med er heldig og kvoteres inn som mann?

Uten å spore tråden over på noe helt OT, hva er forskjellen på homofil og SMÅhomofil? Som kabinansatt kan jeg avkrefte den tydelige stereotype oppfatningen av mannlige kabinansatte. Er det faren for å bli stemplet som homo som holder deg tilbake fra å søke? Og jeg regner med du henviste til purSere, og ikke pushere?

Kurset varer forøvrig i fire uker og det er bare en brøkdel av tiden som tilegnes "coffee, tea or me?".

Nå er vel Supervikarene primært siktet inn mot helger og ferie/høytider så man har nok ikke standby hver dag. Men som det står , så eksempelvis så vil mann nok kunne bo i både Asker og Drammen og fortsatt nå frem på 1:40 de dagene det gjelder.

Originally posted by raskefot

Uten å spore tråden over på noe helt OT, hva er forskjellen på homofil og SMÅhomofil? Som kabinansatt kan jeg avkrefte den tydelige stereotype oppfatningen av mannlige kabinansatte. Er det faren for å bli stemplet som homo som holder deg tilbake fra å søke? Og jeg regner med du henviste til purSere, og ikke pushere?

Kurset varer forøvrig i fire uker og det er bare en brøkdel av tiden som tilegnes "coffee, tea or me?".

Ja, regnet med at det kunne skape litt røre, men jeg vet at det ikke er tilfelle verken det eller coffee, tee or me.

Forskjellen på småhomofil er at man har litt småfeminine fakter når man gjør oppgavene sine, men det gjelder selvsagt ikke alle. Har faktisk heller aldri truffet på en eneste sur flyvert, men flyvertinner derimot. Som tidligere sagt er det ikke negativt med menn i dette yrket, og har som sagt vurdert å prøve det selv. (Ja, det var puser og ikke pusher. Engelsken min er ikke helt i boks ennå ;) )

Kravet om fremmøtetid gjelder kun ved standbytjeneste. Superreservene får et oppsatt program for de tidene de skal jobbe bestemte flighter, og da er det kun oppmøtetid som gjelder. Du kan komme syklende fra Tjøme om det er det som passer deg best, bare du er på plass ved briefing.

Superreserver er folk som studerer eller har annen jobb, derfor blir man enig med selskapet om hvilke dager det passer å jobbe. Møt opp på evt infomøter eller spør SAS, dersom du er interessert - ikke sitt og spekuler om det "sikkert er slik eller slik".

Originally posted by andeik
Originally posted by GFL
Hvor lenge varer kurset=
Mener å ha lest at det er i overkant av 2 måneder?
Skal vel ikke så mye læring til å si; "Coffee, tee or me?" og "Cabin crew, Disarm doors, crosscheck and report" ?

En nokså nedlatende og stigmatiserende holdning overfor et yrke som er helt avgjørende for sikkerheten ombord. Ingen C/A, ingen flygning! Kabinbetjeningen er kapteinens "forlengede arm" og skal være ansvarlig for evt. brannslukning, medisinske akutte tilfeller, observere fremmede lyder og hendelser, og, sist, men ikke minst, vurdere situasjonen og forberede/dirigere passasjerene ved nødsituasjoner som brann på bakken og nødlandinger/havari. De er ofte de eneste crewmedlemmene ombord ved boarding hvis flight deck er forsinket e.l., og da nytter det ikke med "coffee, tea or me" hvis en tankbil el. skulle treffe flyet.

Forøvrig, så er det min erfaring at mine mannlige kolleger i kabinen er MEGET dyktige yrkesutøvere, enten de er den ene eller den andre. I motsetning til mytene, så er det faktisk under 30% av dem som er av den "skjeive" typen.

De utlyste akkurat samme type stilling i fjor høst også.

Originally posted by FBU 4EVER

I motsetning til mytene, så er det faktisk under 30% av dem som er av den "skjeive" typen.

Er det sant?? Nå ble jeg litt skuffet. :( Ser forresten at man ikke må være høyere enn 185 i SAS, mens Norwegian ikke stiller noen krav til max-høyde. Hva er årsaken til at SAS har en slik grense? Jeg er 190 og kan dermed glemme en karriere som flyvert i SAS.

Originally posted by FlightDeck

De utlyste akkurat samme type stilling i fjor høst også.

Og det var stor sucess, endel av de (30? ) har når gått opp i 100% stilling .

Hvis du ikke synes det ser så veldig kult ut så synes jeg heller ikke du skal søke. Har du kanskje problemer med å bli stemplet som homofil:question:

Originally posted by PA

En nokså nedlatende og stigmatiserende holdning overfor et yrke som er helt avgjørende for sikkerheten ombord. Ingen C/A, ingen flygning!
Det gjenspeiler nok heller hva folk flest tror. Mange tror at CA er kun for å servere mat, men er sikkerhetspersonell ved nødlanding og mindre problemer. CA er helt avgjørende for sikkerheten ombord og dette så vi vel ved nødlandingen i Danmark at den gikk så raskt?

Back