SAS med mer drivstofftillegg

MD11

ScanFlyer Dusty
SAS har i følge denne artikkelen forhøyet drivstofftillegget ytterligere EUR 3 på skandinaviske og europeiske strekninger. Og dette i all stillhet:exclaimation

http://www.boarding.no/art.asp?id=31978

Var det noen som tidligere snakket om åpenhet i forhold til markedet...:)
 
Last edited:
Jeg vet ikke om det har blitt kommentert her inne, men DY økte sitt fuel surcharge innen Norge fra NOK 50 til 80 tidligere i juni. Kanariøyene, Marrakech og Dubai har økt fra NOK 100 til 200.
 
Seating er også doblet på utlandet og økt med over 40% innenlands fra tidligere i år. I tillegg er gebyret for å endre flight/dato/destinasjon økt fra NOK 162/150 til 250. Eneste fee DY ikke har økt i år er vel for å endre navn, mener den har ligget på NOK 324/300 i lengre tid.
 
... ja Norwegian og SAS begge øker sine gebyrer, synd at vi ikke alle kan håpe at begge kommer igjennom denne "krisen" men mer opptatt av å finne ut hvem som er værst i klassen!! Jeg er ingen SAS tilhenger, men håper dem greier seg også, ingen pax er tjent med monopoler!

Forresten er det vel ikke så rart at man ikke ringer VG hver gang man øker prisene/gebyrene "Vi ØKER prisene igjen, DIN TUR" :)

Lenge leve Norwegian og SAS som sunne konkurrenter (med hvert sitt konsept)
 
Aha! Her kan jeg snike inn enda mer fra Malaysia! :colgate:

Air Asia sier i både on-board-magasinet deres (som er LEKKERT) og i The Star i går at de ikke har til hensikt å ta igjen økte fuelpriser på billettene, men inntekter på ancillary revenue. De skal bl.a. tilby enda flere retter ombord. De har allerede en ganske omfattende meny, med stort sett varmmat.
 
Men nå inkluderer SAS (også Norwegian for den saks skyld) fuel surcharge i billettprisen når man søker opp prisen, og det kommer ikke noe negativ overraskelse når man skal til å betale som hos endel andre selskaper, så ser ikke helt problemet. Så trådstarter får heller lete etter andre saker han kan ta SAS på:rolleyes:
 
Det nye denne gangen er jo at økningen er retroaktiv, alle billetter kjøpt etter den 12.06.08 blir belastet med dette brennstofftillegget.
 
Det nye denne gangen er jo at økningen er retroaktiv, alle billetter kjøpt etter den 12.06.08 blir belastet med dette brennstofftillegget.

Der har du misforstått. Fuel-surcharge legges ikke på allerede solgte og billeterte billetter. Det blir ingen økning i forhold til den pris som kunden fikk ved kjøpet.
 
Der har du misforstått. Fuel-surcharge legges ikke på allerede solgte og billeterte billetter. Det blir ingen økning i forhold til den pris som kunden fikk ved kjøpet.

Utifra artikkelen på boarding som jeg henviste til var det slik og forstå. Enda godt at ikke kundene blir etterbelastet:D Det var det jeg reagerte på.
 
Utifra artikkelen på boarding som jeg henviste til var det slik og forstå. Enda godt at ikke kundene blir etterbelastet:D Det var det jeg reagerte på.

så har vel boarding.no tatt en rimelig svartmaler rolle mht SAS den siste tiden også.... desverre.
 
Ja prisene har gått stille og jevnt oppover så langt iår.
Turretur SVG-OSL full pris som jeg bruker å betale ligger nå på 3699,-NOK.
 
Back
Top