SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør

Blir SAS-produktet (endelig) mer tydelig og enhetlig? Vi får håpe det!

SAS med ny slagkraftig kommersiell organisering

I samband med at SAS effektiviserer sin organisasjon, så har selskapet nå fått èn felles kommersiell enhet for alle land. Målet er å tilby kundene et enda bedre produkt, med flere kommersielle tilbud, som på en effektiv måte vil opprettholde SAS som et flyselskap i verdensklasse. Ansvarlig for dette er selskapets nye Chief Commercial Officer, Robin Kamark.

- Sammenslåingen til èn felles kommersiell enhet kommer til å gjøre SAS mer konkurransekraftig. I denne organisasjonen finnes det utrolig mye kompetanse. At dette blir en kun èn enhet, forenkler selskapets framtidige utvikling, sier Robin Kamark, SAS kommersielle sjef.

I den nye kommersielle enheten samles SAS' alle forretningsrelaterte avdelinger i en og samme organisasjon. Den kommersielle enheten kommer til å ledes fra SAS' hovedkontor i Stockholm, men selskapet kommer fortsatt til å ha lokalt nærvær i både Danmark og Norge.

Norske Kamark var tidligere ansvarlig for SAS konsernets Marketing & Sales-avdeling, og har tidligere hatt flere lederstillinger innen SAS siden 1999.

For mer informasjon:
Knut Morten Johansen, informasjonssjef for SAS i Norge
Telefon: 9571 9211: knut-morten.johansen@sas.no

www.twitter.com/sasgroup www.facebook.com/flysas
SAS Group er det sjette største flyselskapet i Europa, målt i antall passasjerer. I 2009 transporterte konsernet totalt 25 millioner passasjerer med en flåte på 255 fly til 176 destinasjoner. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737. SAS i Norge transporterte i 2009 ca 10 millioner passasjerer.

Re: SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør

Måtte det ikke resultere i "effektivisering" a'la det vi har sett de siste år, BOB, BOB, BOB. SAS benytt denne anledningen til å få tilbake "servicen" skill dere ut fra Norwegian ved å gi folk noe gratis hele dagen og over hele fjøla.

Fingrene krysset.

Jeg synes Robin gjorde en fin figur på Avinor konferansen!

Måtte det ikke resultere i "effektivisering" a'la det vi har sett de siste år, BOB, BOB, BOB. SAS benytt denne anledningen til å få tilbake "servicen" skill dere ut fra Norwegian ved å gi folk noe gratis hele dagen og over hele fjøla.

Jeg synes de heller skulle gjort BOB bedre. Hvis jeg ser tilbake på de reisene jeg har hatt med de tradisjonelle selskapene intra-Europeisk (økonomi) det siste halve året får jeg jo ikke akkurat vann i munnen. Greit nok med gratis drikke, men jeg savner muligheten til å kjøpe noe man kan spise seg mett på. BOB har faktisk blitt en faktor jeg vurderer som positivt når jeg kjøper billett.

Hvis de vill skille seg fra Norwegian, innfør gratis drikke og tilby et skikkelig måltid til salgs (greit nok det de har i dag, men alt kan bli bedre). Tror mange hadde satt pris på det i motsetning til de dårlige sandwichene man får gratis hos mange andre. Flyr man i jobbsammenheng så har man jo diett og da er det synd at det ikke er mulighet for å bruke disse pengene når man allikevel skal sitte stille et par timer.

I tillegg burde man kunne bestilt og betalt måltidet når man bestiller billetten.

Enig med Cheapflyer, gratis mat er ikke veldig viktig på korte flighter, men gratis kald drikke og BOB av en viss kvalitet hadde vært et stort salgsargument i mine øyne. Men dette er småplukk, i det store bildet er det langt viktigere at de får samkjørt produktene.

Last edited:

Där kom det en efterlängtad chef med norskt pass ;)

Jeg synes de heller skulle gjort BOB bedre.

Hvis de vill skille seg fra Norwegian, innfør gratis drikke og tilby et skikkelig måltid til salgs (greit nok det de har i dag, men alt kan bli bedre).

I tillegg burde man kunne bestilt og betalt måltidet når man bestiller billetten.

Det du skisserer er vel temmelig nøyaktig slik AirBerlin har det, varmmat kan bestilles (og betales går jeg ut fra) ved billettkjøp eller om bord. I tillegg frå alle en liten brødbit og gratis soft drinks.

Där kom det en efterlängtad chef med norskt pass ;)

+ 1
Det går tydligen att få toppjobb inom SAS även för norska medborgare ;)

+ 1
Det går tydligen att få toppjobb inom SAS även för norska medborgare ;)

Uffda, dumt, for da har man jo ikke noe negativt å diskutere om SAS.... ;)

Nuvel, noen klarer sikkert å finne noe. :rolleyes:

Noen som kunne forklart hva "BOB" betyr? :)

Jeg syns SAS skal begynne med servering av mat, tror det kan bli en hit. Jeg synes også de skal kjøre hardt på med 0,- for setevalg, beggasje etc. reklamene. En genial TV-reklame hadde også gjort susen (noe alla Finnair sin med reinsdyr og stjernen). Får de ut budskapet på en genial måte, sånn at folk faktisk forstår hvor bra SAS egentlig er så tror jeg de kan vinne tilbake noen av de mistede kundene. Det er som regel det lille ekstra som skal til. De kunne også malt et par fly i classic SAS livery, gjort noe mer ut av det. Har de en 'knaganes' god livery så er jo det bare en reklame i seg selv. :)

Last edited:

BOB = Buy On Board.

Back