SAS måtte sette igjen bagasje grunnet motvind (20221022)
Det var lett å se på flytidene i går at det var kraftig motvind ned til LPA i går. Bortsett fra DK brukte alle godt over 6 timer ned og bare drøye 4:30 tilbake. Og SK4697 måtte tydeligvis sette igjen litt bagasje på OSL for å ta med ekstra drivstoff. Og Canariaavisen er på den saken. Det som irriterte meg mest var de idiotiske kommentarene på Facebook om SAS. Mye man med rette kan kritisere SAS for, men akkurat motvinden er ikke blant de.
Er det forresten vanskeligere for SAS sin 3 år gamle A320 (SE-ROS) å komme ned til LPA med slik motvind enn DY og FS sine B738?
https://canariavisen.no/satt-igjen-over-35-kofferter-i-oslo-skylder-pa-motvind/
Det var lett å se på flytidene i går at det var kraftig motvind ned til LPA i går. Bortsett fra DK brukte alle godt over 6 timer ned og bare drøye 4:30 tilbake. Og SK4697 måtte tydeligvis sette igjen litt bagasje på OSL for å ta med ekstra drivstoff. Og Canariaavisen er på den saken. Det som irriterte meg mest var de idiotiske kommentarene på Facebook om SAS. Mye man med rette kan kritisere SAS for, men akkurat motvinden er ikke blant de.

Er det forresten vanskeligere for SAS sin 3 år gamle A320 (SE-ROS) å komme ned til LPA med slik motvind enn DY og FS sine B738?
https://canariavisen.no/satt-igjen-over-35-kofferter-i-oslo-skylder-pa-motvind/
Last edited: