E24 kan man nok trygt ta med minst 10 klyper salt (og enda litt til..).
Selv har jeg altid trodd at E24 var VG's sitt produkt, men her tok jeg feil.
for ikke mange måneder siden fikk jo SAS oppgradert kredittverdigheten sin slik at investeringsnivået antakeligvis blir oppjustert i fremtiden.
det er vel mildt sagt pisspreik å si at Kjos reiste med 18 milliarder i kofferten til Seattle å kjøpte fly..........
Eller putte alt de har av kontanter over til Terra, og la de forvalte de :lol:
Det siste jeg har hørt er at SAS kredittrating er oppgradert og at det ikke bør by på noen problemer å skaffe finansiering til bedre vilkår enn mange andre flyselskaper.
Hva som har skjedd helt i det siste vet ikke jeg, men SAS skriver selv i sin Jan-Sept 2007 interim report at S&P sin credit rating nå (etter 3. kvartal) er BB med "negative outlook". Det høres ikke spesielt bra ut i mine ører.... Såvidt jeg husker så er BB "lower medium quality", og betyr vel at kredittratingselskapet vurderer SAS til å være en risikabel låntager. Det kan vel være dette e24.no har grepet fatt i...?
Nå er det sikkert riktig at mange andre flyselskaper sliter med kredittratingen, og BA ble i juni i år oppgradert til BBB- (fra BB+). Bra er nå ikke BB uansett, og spesielt siden man slenger på en "negative outlook".
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.