SAS lukker Boston-ruten til vinter - tilbake S19

Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Ser ut som at kapasiteten settes inn på Miami ..
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Hadde vært moro å se en ny SAS destinasjon i USA da.

Hvilken kunne det i så fall vært? Denver? Las Vegas?
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Tja, hvis planen er at LN-RKP forsvinner 2018/2019, så må jo kapasiteten kuttes et eller annet sted, så spørs da om den kommer tilbake
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

I sommerprogrammet er det vel tre dager i uken at de flyr doble avganger på CPH-EWR, hvordan går kveldsavgangene der?
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Er det noe statistikk på hvordan fyllingsgraden har vært på denne ruten?

Fløy selv Boston-København i februar i business, bare noen få ledige seter fremme i kabinen (sikkert mange oppgraderinger), men lite folk lenger bak i flyet. Mange norske medarbeidere - de hadde hatt flere dager i Boston mellom avgangene.

Klart dette er en rute som kan gå bra om sommeren, men om vinteren blir det vanskelig med færre fritidsreisende og nødvendigvis færre forretningsreisende siden det bare har vært tre ukentlige avganger.

SAS økte vel fra tre til fire ukentlige til Boston nå ved sommerprogrammets start?
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Har ikke set nogle tal på ruten og tvivler på SAS vil fortælle det.

Men sidst jeg var med, så var der ca. 35 pax ombord
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Det har sikkert vært oppe flere ganger før, men hvorfor ar Boston en destinasjon som er "viktig" nok til at den er en av SASs få langdistanseruter? Det må da være langt flere viktige/spennende/lønnsomme ruter enn dette?

SC
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Nu spørger jeg dumt men jeg troede at "x236" var ugedagene ruten var betjent, men hvorfor nævner artiklen så 4 ugentlige afgange?
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Nu spørger jeg dumt men jeg troede at "x236" var ugedagene ruten var betjent, men hvorfor nævner artiklen så 4 ugentlige afgange?

X betyr unntatt. Så det står her hver dag unntatt 2, 3 og 6.
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Det har sikkert vært oppe flere ganger før, men hvorfor ar Boston en destinasjon som er "viktig" nok til at den er en av SASs få langdistanseruter? Det må da være langt flere viktige/spennende/lønnsomme ruter enn dette?

SC

Der kan være en række årsager til BOS er valgt. Der er en kort langrute, den går fra CPH hvor meget IC trafik går fra. Her kan det være tilfældet, at der er plads til 4 små turer i trafikprogrammet.
En rute fra ARN til f.eks PVG vil fylde mere i trafikprogrammet, da den pga forretningsrejse skal have flere frekvenser end BOS. Derudover er den også længere
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Det har sikkert vært oppe flere ganger før, men hvorfor ar Boston en destinasjon som er "viktig" nok til at den er en av SASs få langdistanseruter? Det må da være langt flere viktige/spennende/lønnsomme ruter enn dette?

SC

Bostons betydelse som utbildningsstad genererar säkert en hel del resande.

Boston University, University of Massachusetts, Massachusetts Institute of Technology (MIT) och inte minst Harvard University och Medical School finns ju i området.
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Kort tur også, ha flyet tilbake i København på under 20 timer.
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Ser ut som daglig 6 mai - 26 september. 4x ukenlig i vårperioden før, og 3x ukentlig i høstperioden etter
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Ser ut som daglig 6 mai - 26 september. 4x ukenlig i vårperioden før, og 3x ukentlig i høstperioden etter

Hvor kommer kapaciteten fra? Såvidt jeg ved udgår en A340, mens en A330 kommer ind i flåden. Bliver Miami en sæsonrute fra alle tre hovedstæder?
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Hvor kommer kapaciteten fra? Såvidt jeg ved udgår en A340, mens en A330 kommer ind i flåden. Bliver Miami en sæsonrute fra alle tre hovedstæder?

Nå flytter jo SAS HKG-ruten til CPH som fortsatt går 5x i uken så da blir det vel litt ledig kapasitet.
 
Re: SAS lukker Boston-ruten til vinter

Nå flytter jo SAS HKG-ruten til CPH som fortsatt går 5x i uken så da blir det vel litt ledig kapasitet.



Det er vel et spørsmål hvor mye mer kapasitet det bringer, gitt om flyene kan slinges mer eller mindre effektivt enn hva det gjorde når det gikk fra ARN

Uansett, er det ikke så veldig mye kapasitet som mangler. CPH-BOS gikk vel 4x ukentlig i fjor sommer, så er da de resterende 3x ukentlig som mangler. LN-RKP som den nye A330-300 maskinen erstatter var vel heller ikke utnyttet 100% (i teorien) så kanskje man får noen mer kapasitet basert på dette. Dette sammen med hvor mye eller om de får bedre utnyttelse ved å flytter HKG til CPH utgjør da to av tre ukjente i ligningen. Siste ukjente er hvis dette ikke er nok, hvor må det kuttes. Men det er uansett ikke snakk om veldig mye som «mangler», såvidt jeg kan skjønne
 
Back
Top