Ferske tall fra organisasjonen for europeiske flyselskaper AEA, viser at medlemsselskapene mister stadig mer av kundenes bagasje, og at forsinkelsene er flere nå enn før.
Tallene er ikke lystig lesning for SAS, som kommer fjerde dårligst ut når det gjelder punktlighet.
Letter for sent
20,7 prosent av alle flyavganger var mer enn 15 minutter forsinket, i forhold til oppsatt rutetabell. Dette er en økning fra 1. kvartal i fjor da 19,2 prosent av alle avganger var forsinket.
27 europeiske ruteflyselskaper er medlem i AEA og har rapportert sine tall til organisasjonen for årets tre første måneder.
Det ungarske flyselskapet Malev er mest punktlig. Bare 10,4 prosent av alle avganger var mer enn ett kvarter forsinket. Verstingen er det polske flaggselskapet LOT. Tre av ti avganger så langt i år har vært forsinket.
SAS leverer samlet tall for sine tre land og ligger på 24. plass av 27 flyselskaper i Europa når det gjelder å holde rutetabellen. 25 prosent av selskapets avganger var forsinket.
Mer info her med tabell etc:
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/05/10/465839.html
Tallene er ikke lystig lesning for SAS, som kommer fjerde dårligst ut når det gjelder punktlighet.
Letter for sent
20,7 prosent av alle flyavganger var mer enn 15 minutter forsinket, i forhold til oppsatt rutetabell. Dette er en økning fra 1. kvartal i fjor da 19,2 prosent av alle avganger var forsinket.
27 europeiske ruteflyselskaper er medlem i AEA og har rapportert sine tall til organisasjonen for årets tre første måneder.
Det ungarske flyselskapet Malev er mest punktlig. Bare 10,4 prosent av alle avganger var mer enn ett kvarter forsinket. Verstingen er det polske flaggselskapet LOT. Tre av ti avganger så langt i år har vært forsinket.
SAS leverer samlet tall for sine tre land og ligger på 24. plass av 27 flyselskaper i Europa når det gjelder å holde rutetabellen. 25 prosent av selskapets avganger var forsinket.
Mer info her med tabell etc:
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/05/10/465839.html