SAS letter for sent

Hurum

ScanFlyer Gold
Ferske tall fra organisasjonen for europeiske flyselskaper AEA, viser at medlemsselskapene mister stadig mer av kundenes bagasje, og at forsinkelsene er flere nå enn før.

Tallene er ikke lystig lesning for SAS, som kommer fjerde dårligst ut når det gjelder punktlighet.

Letter for sent
20,7 prosent av alle flyavganger var mer enn 15 minutter forsinket, i forhold til oppsatt rutetabell. Dette er en økning fra 1. kvartal i fjor da 19,2 prosent av alle avganger var forsinket.

27 europeiske ruteflyselskaper er medlem i AEA og har rapportert sine tall til organisasjonen for årets tre første måneder.

Det ungarske flyselskapet Malev er mest punktlig. Bare 10,4 prosent av alle avganger var mer enn ett kvarter forsinket. Verstingen er det polske flaggselskapet LOT. Tre av ti avganger så langt i år har vært forsinket.

SAS leverer samlet tall for sine tre land og ligger på 24. plass av 27 flyselskaper i Europa når det gjelder å holde rutetabellen. 25 prosent av selskapets avganger var forsinket.

Mer info her med tabell etc:
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/05/10/465839.html

Replying to Topic 'SAS letter for sent'

Men er ikke en av årsakene til dette at man prøver å holde flyene mer i luften, mindre på bakken. Slik at når noe går galt vil det forplante seg mye mer enn før.

Jo selvsagt henger dette sammen. SAS Braathens har jo også redusert turnaroundtidene. Flyene tjener jo ikke penger på bakken.

Hele rapporten her: http://www.aea.be/dbnetgrid2//htmleditor/UploadFiles/Pr06-017.pdf

pisspreik... dette er tall som ble oppdatert igår..

*sakset fra itranett*

Bra regularitet og on time forrige uke

[10. mai 2006 kl. 12:00]

SAS Braathens' regularitet og on time gikk opp igjen i uke 18, og regulariteten er igjen over målet på 99%.

Ser vi på resultatene over tid, viser både regularitet og on time en positiv utvikling etter uke 13 som var siste normaluke før påske.

Mål Uke 17 Uke 18
On time (innenfor 15 min) 93% 83,7% 88,6%
Regularitet 99% 98,8% 99,5%

Tallene for SAS Braathens regularitet og ontime sammenfattes av Ground Ops og legges ut ukentlig, som regel mandag. Grafen under viser on time-utviklingen så langt i år.

Originally posted by Scanor

pisspreik... dette er tall som ble oppdatert igår..

*sakset fra itranett*

Bra regularitet og on time forrige uke

[10. mai 2006 kl. 12:00]

SAS Braathens' regularitet og on time gikk opp igjen i uke 18, og regulariteten er igjen over målet på 99%.

Ser vi på resultatene over tid, viser både regularitet og on time en positiv utvikling etter uke 13 som var siste normaluke før påske.

Mål Uke 17 Uke 18
On time (innenfor 15 min) 93% 83,7% 88,6%
Regularitet 99% 98,8% 99,5%

Tallene for SAS Braathens regularitet og ontime sammenfattes av Ground Ops og legges ut ukentlig, som regel mandag. Grafen under viser on time-utviklingen så langt i år.

Dine valg av ord sier vel mye.

Tallene som hele tråden er basert på 1.kvartal 2006 vil jeg anta...siden man hele tiden sammenliner med 1.kvartal 2005. Din kommentar blir hlet på siden...bortsett fra at SAS har skjerpet seg....noe som forhåpentligvis vil vise seg når statistikken for 2.kvartal 2006 blir klar.

At du har funnet gode tall i 2 uker på internnettet til SAS betyr ikke at SAS kan løpe fra, eller ikke tåle å se at dem faktisk har gjort det dårligere enn i 2005. Like it or not!

Vi må for all del velge å overse/ignorere de tilfeller hvor SAS/SAS Braathens skulle forbedre seg

Hva som er gjort for flere månder siden er igrunn temmelig irelevant. her er det snakk om tallene for de to siste ukene hvor SK faktisk gjør noe bra. er ikke det positivt så vet ikke jeg.

Hvem bryr seg om statestikker for 2005 ? Gjør det dårligere en i 2005 med tall som viser langt over 90 pst regularitet og 83 pst pungtlighet ? Greit nå har jeg ikke de tallene fårran meg men det virker ganske rart...

Vel uansprett... her kommer det tall som viser en klar forbedring, skader det så mye å vise tall som IKKE får SK til å se dårlig ut ?

Originally posted by P.A. VIKING

Vi må for all del velge å overse/ignorere de tilfeller hvor SAS/SAS Braathens skulle forbedre seg

Nei det mener jeg ikke...snakk om å diskutere to ting samtdig :wow:

Originally posted by Scanor

Hva som er gjort for flere månder siden er igrunn temmelig irelevant. her er det snakk om tallene for de to siste ukene hvor SK faktisk gjør noe bra. er ikke det positivt så vet ikke jeg.

Hvem bryr seg om statestikker for 2005 ? Gjør det dårligere en i 2005 med tall som viser langt over 90 pst regularitet og 83 pst pungtlighet ? Greit nå har jeg ikke de tallene fårran meg men det virker ganske rart...

Vel uansprett... her kommer det tall som viser en klar forbedring, skader det så mye å vise tall som IKKE får SK til å se dårlig ut ?

Nå VIL du ikke forstå hva jeg mener.
Hele denne tråden tok utgangspunkt i hvordan statistikken for SAS var for kvartal 1 i 2006, sammenliknet med samme periode i 2005, noe som er et godt utgangspunkt siden en da får med seg bla værmessig ulikheter bedre etc.

At du velger å kommentere denne artikkelen med "pisspreik" og viser til de to siste ukene med on-time-tall synes jeg fortsatt er å sammenlikne epler og pærer. Det er selvsagt bra at SAS Braathens gjør det bedre...noe jeg faktisk også kommenterte i mitt innlegg.

Originally posted by Hurum

:) Du vet jo at dette er forumet for avsporinger og dobble meininger ?

Originally posted by Hurum

:) Du vet jo at dette er forumet for avsporinger og dobble meininger ?
nei

Greit mulig jeg er litt skarp i språkbruken av og til ,men jeg tolket det hele som ett nytt raid på SK.. noe jeg egentlig begynner å bli drittlei.

Beklage mine shortcommings når det gjelder lesing av innlegg og forstå det før en svarer og komme med fredspipa :)

Back