SAS info

Airbus 330

ScanFlyer Dusty
Medlem
Ser på osl.no idag, at SK 4697 er satt opp med en mellomlanding i Lisboa idag.
Er dette for å etterfylle drivstoff?
Flyr de med ett mindre fly en normalt idag, noen som kan sjekke reg på denne?

Airbus 330.
 
Ser på osl.no idag, at SK 4697 er satt opp med en mellomlanding i Lisboa idag.
Er dette for å etterfylle drivstoff?
Flyr de med ett mindre fly en normalt idag, noen som kan sjekke reg på denne?

Airbus 330.
SK4697 []22DEC07[] [ UTC

738 BU7382 LNRCZ

STD STA
22DEC OSL LIS 0820 1225
22DEC LIS LPA 1255 1515


OPER VIA LIS FOR REFUELLING
 
Takker for raskt svar fra begge.:up:
Men selv med masse pakker i buken, så skulle vel den klart strekka?
Mye motvind nedover kanskje?
Rart....

Airbus 330.
 
Da er det nok blitt satt inn en 800 som ikke er sertifisert for så høye vekter.
Alle maskinene har samme spesifikasjoner, men 800 maskinene til sas er registrert med forskjellige vekter. Dette da en betaler avgifter etter MTOW (Max Take Off Weight) etc.
En sparer store summer årlig på dette, men noen ganger slik det feks har vært nå med kaos, havner fly på feil sted til feil tid og en har kun fly med lavere sertifisering på Osl.
Fly med mellomlanding eller innstille/vente i ørten timer på at rett fly skal komme på plass til Oslo blir da valget en har.. og da blir det mellomlanding.

:posty:

(den går direkte tilbake... 85 færre pax = mye mere fuel før vektbegrensning)
 
Last edited:
-rcn, -rcz og -rpl har MTOW 74999

-rcx, -rcy og -rcm har MTOW 75069

-rrl, -rru og -rrt har MTOW 78999
 
Fikk vite her om dagen at grunnen til dette er at RRT ( tro jeg det var ) er på C-sjekk og at det også blir mellomlanding den 29.12 ..
 
Back
Top