SAS flytter fra Narita til Haneda

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
SAS bytter flyplass på ruten fra København til Tokyo - fra Narita til Haneda. Ifølge SAS vil dette gi en økning i mulighet for videreforbindelser i Japan på 30 prosent. Det står ikke noen dato, men virker som det skjer før sommeren neste år. A350-900 settes dessuten inn på ruten.

Scandinavian Airlines System (SAS) is pleased to announce a direct route to Tokyo Haneda International Airport from Copenhagen Kastrup. The route gives travelers better access to downtown Tokyo and with All Nippon Airways (ANA), a fellow Star Alliance member, the route will increase connectivity to 30 domestic destinations in Japan.

In connection with the route between Copenhagen and Haneda, SAS will discontinue the service between Copenhagen and Tokyo Narita Airport. More capacity between Japan and Scandinavia will be added in spring 2020 when All Nippon Airways opens a new route between Haneda and Stockholm.

https://www.sasgroup.net/en/sas-to-open-direct-route-to-haneda/
 
Last edited:
Kan ikke se noe er lagt ut til salg ennå, men antar vel siste søndag i mars?
 
Tidene:

SK983 CPH-HND 14:05-07:55+1
SK984 HND-CPH 11:50-16:10

Avgangen fra CPH er vel hakket tidligere enn i dag
 
Det tynnes ut på Narita. Har virkelig internasjonale terminalen på HND kapasitet til all denne flyttingen eller skal ANA og JAL fly int. fra sine terminaler?
 
Det tynnes ut på Narita. Har virkelig internasjonale terminalen på HND kapasitet til all denne flyttingen eller skal ANA og JAL fly int. fra sine terminaler?



Det er jo det som har vært en av de største begrensningene og derfor det er vanskelig å få slots der. Hadde det ikke vært plass hadde de ikke fått slot

Men på tross av HND sin vekst så kan NRT vise til økte passasjertall, dog i form av lavprisselskaper, da de internasjonale selskapene jo har stor nedgang i sin trafikk
 
Endelig, på tide! Har flydd CPH-NRT fire ganger og femte står for tur om noen uker. Skal nyte siste A340 tur og Narita opplevelse, forandring fryder [emoji2]
 
SAS fløy til HND frem til 1978, men da så ruteprogrammet litt annerledes ut, og man kunne velge mellom søtlig, vestlig eller sørøstlig rute

https://www.routesonline.com/news/3...es-tokyo-haneda-service-from-late-march-2020/


Sommerprogram 1978:

SK981/982 1 weekly DC8 Copenhagen – Moscow Sheremetyevo – Tokyo Haneda
SK983/984 1 weekly DC8 Copenhagen – Athens – Kuwait City – Bangkok – Manila – Tokyo Haneda
SK985/986 1 weekly DC8 Copenhagen – Athens – Kuwait City – Calcutta – Bangkok – Manila – Tokyo Haneda
SK989/980 2 weekly DC10 Copenhagen – Anchorage – Tokyo Haneda
 
Haneda Airport International Terminal will be renamed in line with the expanded use of Haneda Airport Terminal 2 for domestic and international flights scheduled for March 2020 onward. The current International Terminal is scheduled to be renamed to Terminal 3.

Info fra ANA
 
Haneda har Observation Decks som er "second to none"...JAL om formiddagen og ANA om eftermiddagen....OGså på INTL terminal er der et observation deck....Det er noget Japanerne kan...Narita er også fantastisk ligeson Nagoya.....Må snart afsted igen...
Hilsen Ole
 
Tror omtrent ikke du finner en flyplass i Japan som ikke har observation decks. Og selv når de er inngjerdet så tenker de på fotografene. :)
 
Finnair har visstnok flydd mest sør for Russland på turen østover og polarruten tilbake til Helsinki. Skal tro om SAS vil gjøre det samme?
 
Back
Top