Jeg har ett litt teknisk spørsmål som jeg håper dere kan besvare.
Jeg bor i Lillesand og ikke langt unna Kristiansand Lufthavn Kjevik.
Igår ca kl 20:40 var vi ute å fløy modellhelikopter på idrettsplassen i Lillesand. Helt uten forvarsel dukket det opp ett rutefly fra SAS som etter min bedømming
var MAX 200m over bakken. Dette er veldig unormalt da Lillesand ikke ligger i innflyging til kjevik eller andre flyplasser.
Det var veeeldig lavt, og vi trodde det var noe alvorlig galt.
Det svingte kraftig mot vest og trottlet opp og gikk høyere.
Dette kan da ikke være helt etter boka, da vi 2 min før hadde vært oppe med våres helikoptere i akkurat samme høyde.
I tillegg så ligger dette er i tettbebygd strøk, og jeg vil tro at egne regler gjelder her.
Driver dem å trener på nødlanding over tettbebygget strøk?
Bør jeg ta dette videre?
Regards
Sinamics
Jeg bor i Lillesand og ikke langt unna Kristiansand Lufthavn Kjevik.
Igår ca kl 20:40 var vi ute å fløy modellhelikopter på idrettsplassen i Lillesand. Helt uten forvarsel dukket det opp ett rutefly fra SAS som etter min bedømming
var MAX 200m over bakken. Dette er veldig unormalt da Lillesand ikke ligger i innflyging til kjevik eller andre flyplasser.
Det var veeeldig lavt, og vi trodde det var noe alvorlig galt.
Det svingte kraftig mot vest og trottlet opp og gikk høyere.
Dette kan da ikke være helt etter boka, da vi 2 min før hadde vært oppe med våres helikoptere i akkurat samme høyde.
I tillegg så ligger dette er i tettbebygd strøk, og jeg vil tro at egne regler gjelder her.
Driver dem å trener på nødlanding over tettbebygget strøk?
Bør jeg ta dette videre?
Regards
Sinamics