• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK SAS EuroBonus MasterCard

Bytte til Vipps for mobilbetaling. Selv på iPhone er dette en lekende lett jobb
Aha, tusen takk! Det glemte jeg å spørre om da jeg prata med kundeservice i går. Ringte for å høre om hva som skulle til for å få google pay til å virke. Men det gikk ikke ann og vedkommende unlot å nevne, evt. Viste ikke at det var et godt alternativ.

For meg som aldri har tæppet med vipps, fungerer det like rett fram som med Google pay?
 
Har ikke prøvd det selv, men skal være såpass enkelt ja. Sett Vipps til standard lommebok så skal det fungere likt som Google Pay. Kan være verdt å sjekke at banken du har andre kort i støtter betaling med Vipps slik, Handelsbanken gjør tydeligvis ikke det f.eks
 
Et NB! Om du ikke har noe åpent så kan Vipps settes som standard. Om du har google wallet åpen og tapper så betaler du med den.
 
Bra opptjening av EB-poeng med 25 pr hundrelapp. Men stiv pris med 599,- pr måned. 20.000 nivå poeng (sølv) og lounge tilgang har jo ingen verdi når man har LTG, så står nok over den.
 
Bra opptjening av EB-poeng med 25 pr hundrelapp. Men stiv pris med 599,- pr måned. 20.000 nivå poeng (sølv) og lounge tilgang har jo ingen verdi når man har LTG, så står nok over den.
Samme konklusjon her. Litt usikker på hvem de prøver å nå med denne. De som reiser mye med firmakortet er vel gjerne EBG/EBD uansett.
 
Dette er vel typisk en konkurrent til andre firmakort hvor man har sentral administrasjon og får inn bilag m.v. automatisk til regnskap. Prising i forretningsmarkedet er jo annerledes enn privatmarkedet. En annen ting jeg er usikker på, men man bør sjekke ut, er om man er dekket som forbruker eller næringsdrivende ifht regleverk om man har et slik kort.
 
De prøver jo åpenbart å treffe SMB segmentet hvor konkurransen i dag er bankenes egne kjedelige kort. Jeg har et eget AS og for min del er det en stor fordel; i dag bruker jeg Amex eller Mastercard og må refundere meg selv; å holde alt innenfor selskapet mitt forenkler ting og gjør nok at jeg dreper Amex som privatkort.

Og forsikring burde ikke spille noen rolle; har du reiseaktivitet og setter det på privat reiseforsikring så vil jeg tro at de fleste privatforsikringer ekskluderer jobb-aktivitet.
 
De prøver jo åpenbart å treffe SMB segmentet hvor konkurransen i dag er bankenes egne kjedelige kort. Jeg har et eget AS og for min del er det en stor fordel; i dag bruker jeg Amex eller Mastercard og må refundere meg selv; å holde alt innenfor selskapet mitt forenkler ting og gjør nok at jeg dreper Amex som privatkort.

Og forsikring burde ikke spille noen rolle; har du reiseaktivitet og setter det på privat reiseforsikring så vil jeg tro at de fleste privatforsikringer ekskluderer jobb-aktivitet.

Nja, mitt inntrykk er at de fleste reiseforsikringer(i hvert fall helårs) i Norge dekker jobbreiser (men gjerne spesifikt unntak for jobbeiendeler og ingen dekninger for å sende stedfortreder ol som gjerne dedikererte jobbreiseforsikringer)

Derimot så har jeg sett at forsikringen som utenlandske fintech har ofte utelater jobbreiser.
 
Historien gjentar seg…fra tid til annen vil SAS drifte sitt eget kredittkort.
 
Saftig økning i årsavgiften per epost
[td]

Endring av årspris fra 1.‌september‌ 2026​

[/td]
[td]

På grunn av høyere kostnader for drift av fordelsprogrammet vårt, har vi valgt å regulere årsprisen for å opprettholde fordelene i kortet. Prisen din vil øke med 85 kr per måned. Det betyr at årsprisen stiger fra 2 335 kr til 3 348 kr. Du vil først merke endringen neste gang du blir belastet årsprisen.
[/td]
 
Men ser ikke ut til å gjelde Sverige eller Danmark. Kun Norge på nåværende tidspunkt. Samtidig har de i Sverige og Danmark nylig hatt kampanjehelg med dobbel poeng, uten at det gjaldt norske kunder.

Årsavgiften har steget mye de siste årene, samtidig uteblir flere og flere kampanjer… trist!
 
Back
Top