SAS Eurobonus Diamond - verdt å reise SAS for å oppnå det?

kristian

ScanFlyer Blue
SAS Eurobonus Diamond - verdt å reise SAS for å oppnå det?

Jeg har sikret meg et nytt år med EBG. Jeg skal reise en del de neste månedene også. Mye innenriks, men også tre-fire turer til London.

Er EBD verd noe? Bør jeg forsøke å reise mest mulig SAS for å bli EBD eller kan jeg like gjerne reise SAS når det passer og DY når det passer og BA til London og heller satse på Executive Club Silver i løpet av året? Jeg synes egentlig BA Club er en del bedre enn SAS Plus også.

Re: SAS Eurobonus Diamond - verdt å reise SAS for å oppnå det?

Jeg ville forsøkt å EBG og BAEC S om det er innenfor rekkevidde. Da kan du ha SAS loungen til London og BA loungen fra.

Jeg ser bare 2 gode grunner til å prøve å strekke seg fra EBG til EBD:
-Man kan gi bort gullkort. Ser at mange selger det for 5k.
-Man kan få oppgraderinger på IC-flighter. Jeg fikk det ofte før med EBG, men etter at EBD kom er det helt sutt.

Hadde EBD status i et drøyt år. I praksis null fordeler i forhold til Gull. Tror ekstrafordelene jeg endte opp med var velkomstgave og 2 gratis colabokser... Men mulig det vanker noen complementary upgrades nå for tiden? Men uansett ikke verdt stort om du ikke reiser interkontinentalt med SAS. Ville også gått for «delt løsning».

Det er vel et poeng å samle poeng ett sted ift når man skal ta ut verdien i poengene...

-Man kan få oppgraderinger på IC-flighter. Jeg fikk det ofte før med EBG, men etter at EBD kom er det helt sutt.

For meg gjeld også ein 3. grunn. Hvis du oppnår EBD er du sikra EBG i 2 år (på grunn av soft-landing frå EBD til EBG), så du kan konsentrera deg om andre alliansar dei neste 2 åra om ynskjeleg.

Hadde EBD status i et drøyt år. I praksis null fordeler i forhold til Gull. Tror ekstrafordelene jeg endte opp med var velkomstgave og 2 gratis colabokser... Men mulig det vanker noen complementary upgrades nå for tiden? Men uansett ikke verdt stort om du ikke reiser interkontinentalt med SAS. Ville også gått for «delt løsning».

Jeg har fått totalt 1 compl upgrade i min karriere som EBD, så det er vel ikke så enormt stort gode dette.

Jeg har fått totalt 1 compl upgrade i min karriere som EBD, så det er vel ikke så enormt stort gode dette.

Meanwhile, så fikk jeg hele to oppgraderinger på longhaul i fjor med SAS, begge fra Go til Plus, som EBG :colgate::p

Dertil kommer at hvis man bruger Plusgrade til opgraderinger, så "boostes" dit bud mere som EBD. Dvs. du kan i teorien spare lidt point eller øge dine chancer for upgrade.

Men når det er sagt, så er forskellen mellem EBG og EBD så begrænset at det er svært at retfærdiggøre at man skal flyve dobbelt så meget for at opnå den.

Guldkortet man kan give væk har naturligvis en værdi, men det er jo ikke dig med EBD der får noget særligt ud af det.

Et par colaer, hvis man flyver Go og en teoretisk chance for Complimentary upgrade samt et 10% ekstra boost på Plusgrade er vel i bund og grund den reelle værdi.

Enig med Fnate i at det nok bedre havde betalt sig at dele status op, så det bliver EBG og BA silver.

Diamond gir deg endel mer punch ved irrops er min erfaring. Det at du kan gi bort gull til familie eller venn gjør at en vanlig familie har loungetilgang med Star allianse.

Min EBD går 31. januar og jeg brukte i går 48K poeng for å opprettholde statusen da jeg manglet kun 4800 grunnpoeng. Visste ikke om den muligheten før jeg fikk mail fra SAS.

Min EBD går 31. januar og jeg brukte i går 48K poeng for å opprettholde statusen da jeg manglet kun 4800 grunnpoeng. Visste ikke om den muligheten før jeg fikk mail fra SAS.

Har du booket en reise som gir 4800 poeng, eller har du vekslet inn poeng for å opprettholde status?

Vekslet inn poeng for å opprettholde status. Jeg kunne også ha kjøpt grunnpoeng. Hadde nok poeng og ikke tid eller lyst til å reise.

Vekslet inn poeng for å opprettholde status. Jeg kunne også ha kjøpt grunnpoeng. Hadde nok poeng og ikke tid eller lyst til å reise.

Ok.
Hvor finner jeg info om dette?

Back