• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS er treg med å betale regninger

MD90

ScanFlyer Blue
SAS er treg med å betale regninger

Fra Svenska Dagbladet:

SAS är det bolag på Stockholmsbörsens A-lista som betalar sina fakturor mest försent, i genomsnitt nio dagar, enligt D&B:s betalningsindex Paydex. Närmast följer TV4 med sex dagar, Gunnebo med fem dagar, Assa Abloy med fyra dagar och Föreningssparbanken med tre dagar.

På börsens O-lista finns bolag som betalar ännu senare. Den toppas av IBS och Nocom, som i genomsnitt betalar sina fakturor 15 dagar försent.

I genomsnitt betalas fakturor tre dagar för sent, vilken är en relativt bra siffra i internationell jämförelse.

Replying to Topic 'SAS er treg med å betale regninger'

Noen ganger forsøkt å få en faktura godkjent og betalt hos Telenor?

Originally posted by ph-ndr

AAAAARGH! Jeg ventet på at den skulle komme... :sarc

Originally posted by Falcon

Den måtte bare komme!!! :D :D

Originally posted by Falcon

Jeg bare dro den opp fordi jeg har jobbet der og sett hva som skjer, pluss de er nå kunde av meg. Det er jo alltid like spenstig optimistisk å sende en faktura dit med forfall på 30 dager. Først skal jo posten til rett sted, så skal den jo til rett ansvarlig som skal attestere og ta sin tid med det, så skal den avdelingen/divisjonens regnskap som skal føre det og så skal det jo utbetales.Og er man heldig så har jo noen fyllt inn, eller for guds skyld, glemt å fylle inn, et felt på et skjema, og da er jo alt ille ute, for da skal man runden en gang til. Så er det gjerne sånn at den som har rekvirert tjenestene ikke har signaturmakt selv, og da må jo noen finne sjefen sin, som gjerne sitter i en annen by, så skal vi en omvei via der. Og det er jo før vi har tenkt på at et hvilket som helst av disse leddene kan være på ferie, syk, ute og jobber hos kunder som oftest, i pappaperm, eller bare sykemeldit, for ikke å si oppsagt. Og da har vi ikke begynt på hva som skjer om fakturaen plutselig ikke passer innen for sum X som vedkommende kan signere for.

Ikke det at Telenor er unikt, de er bare et velkjent eksempel. :)

Kjenner ikke den helt igjen. Vi sender mange fakturaer til diverse Telenoradelinger og så lenge vi passer på å ha referansene riktig (best. nr./best. navn/evt. ansvarssted) blir regningene alltid betalt som de skal, svært lite problemer. Men det er mulig jeg er borti andre avdelinger enn deg.

Var vel mer satt på spissen basert på et skrekk-scenario jeg har løpt igjennom et par ganger; synes norge genrelt er et trivelig sted å sende regninger jeg. Et annet land med PH- som prefiks er derimot et mareritt, der er det overhodet ikke uvanlig å få grei beskjed av regningsmottaker at det var hyggelig at vi hadde netto 30 dager, men der praktiserte de pr 90 dager samma f, og hvis vi ikke likte det så brydde det de midt i APU-avløpet. :)

Replying to Topic 'S

Apropos ting, i min forrige post er det tydeligvis et moral-filter som har slått til, og erstatte **** hvor jeg skre p-i-s-s inni et ord. Skal vi ha sånn automoral, kan vi i det ikke minste ha en norsk ordliste å forholde oss til, så slipper vi å spisse tankene når vi skal skrive ting. :)

**e *t** f***g**** ** a** :p

automoral eller hva du vil kalle det kan skrues av. :)

Denne moralen mangler hos meg...

Blir vel alltid slik at store selskaper trenger tid å finne ut av om de virkelig SKAL betale regninger som kommer inn. Selvsagt er det viktig at man setter et navn på regningen som vil kjenne igjen bestillingen. Er vel dette disse såkalte telefonkatalogselskapene satser på . At de store selskapene rett og slett ikke har oversikt og bare sender dem en regning. I mange av tilfellene har jo regningene blitt betalt.

Nå som SAS selskapene er blitt oppdelt i mindre enheter så går det kanskje bedre....eller?

Hmm, la meg se...hvis Telehor hadde sendt MEG en regning (noe de aldri mer vil få anledning til, fordi jeg har lovet meg selv å aldri mer ha noe med det selskpet å gjøre) kan du være ganske sikker på at de vil sette en forfallsfrist på 14 dager fra fakturadato.
Hvis jeg ikke betaler i løpet av 30 dager kan du være ganske sikker på at det dumper både purringer og inkassovarsler ned i postkassa mi etterhvert.

Hrmpf, det var sant ja, det må vel være den eneste situasjonen hvor fornrukere stiller svakere enn bedrifter.

Originally posted by DYNå som SAS selskapene er blitt oppdelt i mindre enheter så går det kanskje bedre....eller?

Tjah -SGS har fått fakturaadresse Manpower, i Luleå....!

Back