SAS eller Qatar til Bangkok i økonomi?

mckvakk

ScanFlyer Blue
SAS eller Qatar til Bangkok i økonomi?

Sitter og funderer på en sommerferie i asia (fortrinnsvis bangkok akkurat nå).
Hadde opprinnelig funnet en deal hos qatar til 11500 t/r for to personer i økonomi med ok overgangstider.
Men så kom jo SAS med salget sitt i dag da, og er 600kr billigere via københavn, men med litt kjedeligere ankomsttid og avgangstid til og fra bangkok.

Hvem av disse har et best produkt bakerst i flyet?

I tillegg: er bangkok et ok sted å besøke for en ukes ferie?

Re: SAS eller Qatar til bangkok i økonomi?

De tilbakemeldingene jeg får er at Qatar har et langt bedre produkt på økonomi, MEN SAS ruten er jo komfortabel med at langflightene er om natten begge veier så man kommer kjapt i rute.

Hvis pris ikke er viktig, så er jo Thai overlegent både på produkt men ikke minst på tid og det å lande ”hjemme” etter langflighten.

Er akkurat tilbake etter juleferie i Thailand. Jeg ville valgt Thai direkte fra Gardermoen. Tilbudet til oss bakerst er helt utmerket etter min smak.Bra med plass, godt underholdningssystem og bra mat og service. Når du legger til fordelen med direktefly så hadde ikke jeg vært i tvil. Bangkok en uke er ingen problem. Bare gjør unna en del forberedelser før dere drar. Båttur på elva, den faste rundturen i Grand Palace, Golden Budda, togtur til river Kwai, middag på uterestaurant på taket i 70 etasje...you name it...god tur.

Å bytte fly midt på natten i Sandkassa er slitsomt om en reiser i business synes jeg. Har ikke prøvd i økonomi, men ser ikke hvordan det skal være mindre slitsomt. Støtter opp om at nattflighten til SAS er en fin måte å komme seg til Bangkok på. Om ønskelig kan en jo kanskje få oppgradert til eco extra med Optiontown også. Har hatt flere ukesturer til BKK, og kost meg hele tiden. Bare sørg for å få et hotell med svømmebasseng.

Takk for tips. Har vurdert direkteruta, men thai sine websider er relativt håpløse, og når man får den til å fungere så finner den ingen avganger.

Hadde valgt SAS uten å blunke hvis prisen er god. Synes de er ganske strålende i Economy og så er det deilig med bare ett langt leg. Da er det greiere å sove etc.

Det har vel også en noe mer edruelig avgangstid fra BKK?

Vet ikke når du tenker å reise, men en kollega nevnte noe om priser med Thai til rett under 9000 for to personer. Tror det var et tilbud som varte ut juni.

Fnate: 00:25 fra bangkok. Det er jo forsåvidt en grei avgangstid, får jo hele kvelden i bangkok.

Martin: Begynnelsen av juni. Datoene jeg har sett på er 6-13. Men så lenge jeg har bursdagen min, 8. juni der nede og en dag etterpå til å komme seg så er det egentlig åpent. Thai gir meg som sagt bare feilmelding når jeg søker, men under 9000 høres jo enda koseligere ut

Med utreise 6 juni og hjemreise 13 juni (hjemreisen er kl 00:25 den 13.), får jeg opp 8902 kr for to personer med THAI sitt direktefly. Kan bookes på ticket.no.

Anbefaler forøvrig www.momondo.no, der får du oversikt over de fleste bookingsider inkludert flyselskapenes egne ;)

Thai er vel kjent for å ha elendige hjemmesider og at kampanjepriser aldri kommer opp der men må bookes via reisebyråer. Virker som de går mot strømmen og nesten ikke ønsker å selge billetter selv....

Momondo som er nevnt er bra for å sjekke priser. Booke anbefaler jeg å gjøre via Wideroe.no som mange andre har anbefalt også, da de har den beste kundeservice.

Thai er vel kjent for å ha elendige hjemmesider og at kampanjepriser aldri kommer opp der men må bookes via reisebyråer. Virker som de går mot strømmen og nesten ikke ønsker å selge billetter selv....

Momondo som er nevnt er bra for å sjekke priser. Booke anbefaler jeg å gjøre via Wideroe.no som mange andre har anbefalt også, da de har den beste kundeservice.

Wideroe fikser ikke gode priser med Tg. Går en via tg sine svenske sider under "kampanjer" kan en booke tilbudene der.

Hey. takk for tipset med de svenske websidene. Jeg er ikke så fan av å booke hos reisebyråer, ser for meg at det er vanskeligere å få hjelp når noe går galt.

www.orkide.no er også bra på Thai priser!

En uke i BKK er jo fint det, men hvis du vil oppleve litt badeferie er jo Hua Hin eller Jomtien muligheter for noen dager.

I Bangkok anbefaler jeg å bo på www.stablelodge.com hvis du ønsker å bo på et billig sentralt hotell med god mat, svømmebasseng og helt greie rom.

Når det gjelder fly bak i bussen, tror jeg også du får mest for pengene hos Thai. Ellers hadde jeg nok valgt SAS før Qatar pga direkteforbindelsen.

Uansett: God tur!!

BF:fly

Sjekk ut Terminal21....stillig hotell.... åpnet for to måneder siden.. direkte utgang til BTS,Skytrain....og vegg i vegg med et nytt kjøpesenter med samme navn. Ligger ved Asok. Pris rundt en 5000 bht pr natt. Stablelodge ser etter min mening noe slitent ut.

Styr unna Jomtien og forøvrige hele Pattaya området. Burde vært jevnet med jorden. Fatter ikke alle nordmenn som reiser dit. Store deler av byen en bordell og sjøen full av forurensing. Hua Hin er fint om en har lyst på noen dager badeferie.

Back