• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS-copilot på en snurr

Re: SAS-copilot på en snurr!

Står det noe sted når de hadde en erstatning på LHR? Det ene er å få en styrmann til LHR. Det andre er hvordan det ser ut med en ny slot for å komme seg vekk derifra.

Jeg var tilfeldigvis på SK805, 10:40 flyet til London søndag den 25. sept, og der satt det både styrmann og kaptein på rad 1, sete A og C :)

De ville åpenbart bli igjen i flyet til resten av pax'en hadde gått ut, men fikk raskt beskjed av bakkepersonalet om at de måtte ut først :) Regner med at det er de aktuelle pilotene som fløy SAS maskinen tilbake til OSL

Vi landet forøvrig på LHR 12:05 lokal tid :)
 
Re: SAS-copilot på en snurr!

Han kan vel beregne en del tid til å skrive jobbsøknader fremover...
 
Re: SAS-copilot på en snurr!

Han kan vel beregne en del tid til å skrive jobbsøknader fremover...

Så dette er oppsigelsegrunn i SAS?
Trodde ikke enkelthendelser som dette var det i de fleste bedrifter i Norge, trodde det gikk mer i reprimande og avrusing.
 
Re: SAS-copilot på en snurr!

Så dette er oppsigelsegrunn i SAS?
Trodde ikke enkelthendelser som dette var det i de fleste bedrifter i Norge, trodde det gikk mer i reprimande og avrusing.

Sen quote, men bedre sent enn aldri. Jeg vet ikke konkret om dette er en gyldig oppsigelsesgrunn i SAS, enkelthendelser er vel som du sier i mange tilfeller ikke oppsigelsesgrunn med mindre det er veldig grovt. I og med at kapteinen slo alarm så tidlig som kvelden i forveien kan vel kanskje ha reddet copiloten i dette tilfellet, i og med at det faktisk kan ha forhindret han i å faktisk møte på jobb i beruset tilstand dagen etter (hvilket i mange tilfeller er en gyldig oppsigelsesgrunn etter norsk lov).

Begynner vel å bli en stund siden dette nå så kanskje noen som har hørt siste nytt i saken?
 
Back
Top