SAS-copilot på en snurr

Re: SAS-copilot på en snurr!

Står det noe sted når de hadde en erstatning på LHR? Det ene er å få en styrmann til LHR. Det andre er hvordan det ser ut med en ny slot for å komme seg vekk derifra.

Jeg var tilfeldigvis på SK805, 10:40 flyet til London søndag den 25. sept, og der satt det både styrmann og kaptein på rad 1, sete A og C :)

De ville åpenbart bli igjen i flyet til resten av pax'en hadde gått ut, men fikk raskt beskjed av bakkepersonalet om at de måtte ut først :) Regner med at det er de aktuelle pilotene som fløy SAS maskinen tilbake til OSL

Vi landet forøvrig på LHR 12:05 lokal tid :)
 
Re: SAS-copilot på en snurr!

Han kan vel beregne en del tid til å skrive jobbsøknader fremover...
 
Re: SAS-copilot på en snurr!

Han kan vel beregne en del tid til å skrive jobbsøknader fremover...

Så dette er oppsigelsegrunn i SAS?
Trodde ikke enkelthendelser som dette var det i de fleste bedrifter i Norge, trodde det gikk mer i reprimande og avrusing.
 
Re: SAS-copilot på en snurr!

Så dette er oppsigelsegrunn i SAS?
Trodde ikke enkelthendelser som dette var det i de fleste bedrifter i Norge, trodde det gikk mer i reprimande og avrusing.

Sen quote, men bedre sent enn aldri. Jeg vet ikke konkret om dette er en gyldig oppsigelsesgrunn i SAS, enkelthendelser er vel som du sier i mange tilfeller ikke oppsigelsesgrunn med mindre det er veldig grovt. I og med at kapteinen slo alarm så tidlig som kvelden i forveien kan vel kanskje ha reddet copiloten i dette tilfellet, i og med at det faktisk kan ha forhindret han i å faktisk møte på jobb i beruset tilstand dagen etter (hvilket i mange tilfeller er en gyldig oppsigelsesgrunn etter norsk lov).

Begynner vel å bli en stund siden dette nå så kanskje noen som har hørt siste nytt i saken?
 
Back
Top