SAS Charter setevalg/innsjekk

Status
Not open for further replies.

TOS_EBG

ScanFlyer Silver
Har forvillet meg til å bruke SAS Charter SK7307 fra TOS til Kreta-Chania i morra tidlig for en jobbtur. Skal delta på en NATO konferanse man-fre og det ble least hassle med denne ruta........så kan man jo spørre seg om det er FT-verdig å ikke ta en 3-4 hopp nedover Europa på søndag og oppover fredag, det tyder på at EB-kontoen er for full :)

Er det tidligst mulig manuell insjekk på TOS som gjelder for å kunne få et godt sete? (såklart var SAS Comfort Class utsolgt da jeg kjøpte)

Hei.

Seter på SK charter kan bestilles hos et uavhengig selskap.
Setene kan ikke endres på innsjekk dessverre, dette pga forhåndssalg av taxfree varer, mat etc.

Siden du kan bestille seter på er denne: http://www.paxrelax.se/no/

Skal vi se... nå har du vel allerede reist, men velger å skrive et svar slik at andre kanskje kan få nytte av det :)

- Eurobonus-poeng kan du dessverre ikke inntjene på ruter som er charter (som sagt av flySAS)
- All innsjekk av charterturer fra ENTC sjekkes inn manuelt ved innsjekkingsdesk, det går ikke an å bruke automatene til dette...
- Hvis du vil ha et spesielt sete så vil jeg anbefale å reservere dette gjennom reiseselskapet ditt, hvis dette ikke er ønskelig går det an å ta en sjangs og spørre vedkomne innsjekkingspersonell på flyplassen om det er mulig å få bytte (hvis maskinen er full vil dette ikke være mulig).

Håper det var uttømmende nok :)

Eurobonus har ingenting med Charter å gjøre, selv om de er operert av SAS.

Jeg tror poenget til TOS_EBG var at han som FQTV kanskje heller burde reist med rutefly og opptjent bonuspoeng, men han indikerer vel også at han kanskje har nok bonuspoeng. Slik leser iallefall jeg innlegget.:)

Jeg tror poenget til TOS_EBG var at han som FQTV kanskje heller burde reist med rutefly og opptjent bonuspoeng, men han indikerer vel også at han kanskje har nok bonuspoeng. Slik leser iallefall jeg innlegget.:)

Korrekt i dette tilfellet...Når det passet så pass bra med direktefly Tromsø-Chania lør-lør (og med plass!) for en konferanse man-fre så valgte jeg det istedenfor å reise søn-fre/lør med mange europeiske hopp på veien. Kanskje ikke i beste FQTV-ånd, men med 360 timer i lufta siden mai i fjor er det kanskje ikke så rart :)

Status
Not open for further replies.
Back