SAS Charter, Lounge ?

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Bare et spørsmål som slo meg akkurat nå.... SK har veldig mye charter til det store "Sydenlandet". Har EBG og Star Gold som flyr SK-charter adgang til lounge. ( Selvfølgelig, det er begrenset med lounger i "Sydenlandet", men OSL har man ).

Neida, har ingen planer om charter, bare nysgjerrig.. ^_^

Nei, man har ikke tilgang til lounge på charterreiser, men det forundrer meg ikke om dette blir mulig etter hvert. Nå opptjener man jo til og med bonuspoeng på charterturer. SAS har endret ruteprofil en del og i stedet for mange Syden-ruter (som i 2008), brukes veldig mye kapasitet på charter til Syden nå. På lørdager går f.eks. 20 prosent av flyflåten med til ruter fra Norge til Kanariøyene.

Nei, man har ikke tilgang til lounge på charterreiser, men det forundrer meg ikke om dette blir mulig etter hvert. Nå opptjener man jo til og med bonuspoeng på charterturer. SAS har endret ruteprofil en del og i stedet for mange Syden-ruter (som i 2008), brukes veldig mye kapasitet på charter til Syden nå. På lørdager går f.eks. 20 prosent av flyflåten med til ruter fra Norge til Kanariøyene.

Det medfører ikke riktighet nå i sommersesongen Flightdeck, nå er det Middelhavet som gjelder i charterproduksjonen til SAS. Apollo har chartret SAS til mange destinasjoner men Kanaries er vinterproduksjon.

Det medfører ikke riktighet nå i sommersesongen Flightdeck, nå er det Middelhavet som gjelder i charterproduksjonen til SAS. Apollo har chartret SAS til mange destinasjoner men Kanaries er vinterproduksjon.

Ja, det sier seg jo selv.

Bare et spørsmål som slo meg akkurat nå.... SK har veldig mye charter til det store "Sydenlandet". Har EBG og Star Gold som flyr SK-charter adgang til lounge. ( Selvfølgelig, det er begrenset med lounger i "Sydenlandet", men OSL har man ).

Neida, har ingen planer om charter, bare nysgjerrig.. ^_^

*host*bestillebilletttilarlanda*hark*ogkansellereinnen24timer*nyse*

-A

He he, var det ikke noen som bedrev en lignende
"løsning" - når det var noen smutthull på enten OSL
eller FBU. Der man kunne bestille Business-billett,
og så handle taxfree-varer - gå ut igjen, og kansellere
billetten og få tilbake alle pengene. Mener dette ble
tatt opp i media også.

He he, var det ikke noen som bedrev en lignende
"løsning" - når det var noen smutthull på enten OSL
eller FBU. Der man kunne bestille Business-billett,
og så handle taxfree-varer - gå ut igjen, og kansellere
billetten og få tilbake alle pengene. Mener dette ble
tatt opp i media også.
Det kan man vel fortsatt - men det kalles smugling om du tar med deg tax-freekvote inn i landet uten å ha vært i utlandet mer enn 24 timer.

Back