SAS bytter handlingagent i Frankfurt

Imgen dramatikk, og det har periodevis vært problemer med handlingen. Tror dette blir til det bedre og SAS bruker jo nøytral bakkehandler andre steder i Tyskland.
Dette har ingenting med kommersielle avtaler og gjøre.
 
Tenkte mer på interlining etc .. Handling er jo bare fysisk ekspedering av folk og frakt.

Fordelen med Lufthansa innsjekk for SAS var jo at der var innsjekken åpen hele dagen. Nå er den begrenset til 2 timer før avgang. EuroBonus Gull og Diamond kunne sjekke inn i First eller business skranken. Det blir da ikke mulig lenger.
 
Maks 2 timer før flyavgang innsjekk er noe drit....... Det verste jeg vet er å sitte på en flyplass på hvit side og vente på at innsjekken skal åpne. Ikke alltid lett å time ankomsten til lufthavnen slik at man ikke møter opp før innsjekken åpner. Håper Avinors konsept med selvbetjeningsautomater og selvbetjent bagdrop får en større utbredelse også i Europa. Maks 2 timer før flyavgang virker bare så gammeldags. Ja, det blir kanskje flere pax inne i terminalen, men de representerer også en inntektsside for lufthavnen.

Espen
 
Vad jag har hört så är det Lufthansa själv som sagt upp för att undgå samma kaos som 2021/22. Skal fokusera på LH + strategiska partners, gissningsvis LH gruppen + diverse stora flygbolag. Tyvärr så ser väl inte LH, SAS som en jätteviktig partner längre.
 
Maks 2 timer før flyavgang innsjekk er noe drit....... Det verste jeg vet er å sitte på en flyplass på hvit side og vente på at innsjekken skal åpne. Ikke alltid lett å time ankomsten til lufthavnen slik at man ikke møter opp før innsjekken åpner. Håper Avinors konsept med selvbetjeningsautomater og selvbetjent bagdrop får en større utbredelse også i Europa. Maks 2 timer før flyavgang virker bare så gammeldags. Ja, det blir kanskje flere pax inne i terminalen, men de representerer også en inntektsside for lufthavnen.

Espen

Ja, ser det på Arlanda og hvordan innsjekking med Finnair fungerer. De kommer gående fem minutter etter innsjekking skulle startet, bruker 10 nye minutter på å logge seg på systemene, og må hele tiden løpe frem og tilbake mellom skrankene og bag drop fordi mange passasjerer ikke forstår hvordan den fungerer. Legg til en håndfull passasjerer som har "kompliserte" reiseruter med vanskelige innreisekrav, ja så står man der og venter lenge...
 
Back
Top