SAS Bergen-Madrid

T.A.K

ScanFlyer Blue
Kan hende dette er vært fremme før men da jeg ikke kan finne en post der det står får jeg vil skrive det her da. Føler jeg får med meg det meste innpå forumet her hva gjelder nye ruter hvertfall så dette kom overaskende på meg.

Er det grunnlag for en slik rute? Selvom om den no bare er et par ganger i sommer.
Det er jo en del spania flighter fra BGO i løpet av en uke og Madrid er vil ikke akkurat stedet nordmenn flest drar til i dette landet. Synd igrunn, for det er meget flott by vell verdt et besøk.

"De nye avgangene i Europa innføres løpende frem til sommeren: Oslo - München, Oslo - Palma de Mallorca, Oslo - Split og ikke minst, en direkterute på lørdager i sommer fra Bergen til Madrid" Sto det i mailen.

Om dette allerede er nevnt tidligere er det selvsagt bare å ignorere hele posten :)

Det er riktig at SAS åpner Bergen-Madrid.

Ruten flys hver lørdag i perioden 2. juli til 6. august, med avgang kl. 12.55 fra Bergen som SK4689 og retur kl. 17.05 fra Madrid som SK4688.

SAS åpner for øvrig også Stavanger-Malaga med avgang hver lørdag i sommer.

Jeg tror det er et godt marked. På den ene siden har man folk fra Vestlandet som får mulighet til Madrid men også til Spanairs knutepunkt med gode forbindelser til bl.a. Kanarøyene. På den andre siden er Bergen som "Fjord capital" en "eksotisk destinasjon" for spanjoler. Bra at SAS satser på den ruten.:up:

Last edited:
Det kommer väldigt mycket spanjorer till Rygge från Madrid, det blir kanske mycket turister in till Bergen

Back