SAS A340 på LHR (28/8)

Turtle

ScanFlyer Silver
SAS A340 på LHR (28/8)

Så SAS sendte en A340 på en rotasjon til Heathrow i dag (den tok av i det vi takset inn). Vel er det bank holiday weekend her borte denne helgen men så mange er det vel ikke som skal til København (gjetter det var destinasjon)?

Sender næsten tankerne tilbage til den tid, hvor det var helt normalt at flyve 767 til LHR med SK :)

Ikke dårligt for de pax der var booket på den idag.

Re: SAS A340 på LHR...(28/8)

Det er vel crewmangel på "normale" fly som er årsaken går jeg ut fra?

Har ikke SAS hatt endel problemer med å avvikle trafikken i de seneste dagene (crew og teknisk)? Kan det være forklaringen (har man slått sammen flighter, eller var det bare godt med plass i dag på 503/504)?

Edit: Jeg ser at SK502 var innstilt i dag. Kanskje behov for litt større fly på 503/504 da?

Last edited:
Det er vel crewmangel på "normale" fly som er årsaken går jeg ut fra?

I kabinen er alle vel tjekket ud på mindst en anden flytype end stor Airbus og de fleste på to andre typer, så mon ikke man her kunne have fundet crew til andre typer.

Så skulle det i givet fald have været på flightdeck, der manglede.

Var en annen rotasjon (501/502) som var kansellert pga. crew, samt 583/584 Malaga.

Re: SAS A340 på LHR (28/8)

Kansellert flight samt Bank Holiday sammen gjør det nok aktuelt å sette inn en 340 med 245 seter fremfor en 321 med 180-og-noe?

Dette må jo være mest moro for de som havner på C-klasse.:colgate:

Er vel ikke første gang SK er på Heathrow med A340, mener de har vært der flere ganger ifm juletider hvis jeg ikke tar feil.

Iflg FR24 er LN-RKF lige nu på vej til BRU som SK1593.

Skal da lige love for at SK får brugt A340 i denne weekend.

Jeg er overrasket over at disse maskinene har så mye ledig tid?

-A

Jeg vil tro det hænger sammen med at de har en "ekstra" A340, som er klar til vinterprogrammet og p.t. Ikke er medregnet i den aktuelle ruteplan.

Back