• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS A333 og A343 oppfellbare armlener i Y

LN-BEF

ScanFlyer Blue
I mai/juni i fjor var jeg med LN-RKG (CPH-ORD) og LN-RKH (IAD-CPH) begge i Y. SAS leverte et meget bra produkt, blide crew og ellers god service.

Som PRM (WCHC) møtte jeg en liten utfordring: Da assistanseteamet skulle løfte meg fra aisle chair over i setet (38G/34G) fikk de ikke slått opp det ytterste armlenet, noe som medførte at jeg måtte løftes over armlenet.

Er det noen 'triks' som man må gjøre for å slå opp armlenet i economy?
ELLER
Er det noen seterader i flyet som har mulighet for å slå opp armlenet som er bedre egnet for oss som trenger bæring (mener å ha sett/lest en plass at AA har plasser som er særlig egnet PRM-er)?

Jeg velger gjerne SAS igjen på IC neste gang, men å kunne slå opp armlenet vil gjøre turen en del enklere, ikke minst for de som skal løfte meg.

Håper noen kan hjelpe :)

Det skal være et antall seter med oppfellbare armlener i alle klasser, begynner å bli lenge siden jeg fløy A340/330 hos SAS men tidliger i måneden hadde Air France dette på "min" faste rad 20 og har sett flere rader lengre bak...ikke alle men ganske mange, det var slik hos SAS tidligere.

Takk for info :)
Hvem vet hvilke rader dette gjelder (SAS kundeservice hadde ikke peiling da jeg spurte de for en stund siden)? Tenkte at neste langtur skal jeg be om å bli pre-seated på en av disse radene.

Jeg titter litt på manualene vi har og i følge den så er det ingen slike seter i Economy Extra på 330 eller 340. I Economy så er det for 333: 21-29BF, 30F, 32B and 33-46BF. Og for 343: 24-29BF, 30F, 32B and 33-46BF.

Jeg titter litt på manualene vi har og i følge den så er det ingen slike seter i Economy Extra på 330 eller 340. I Economy så er det for 333: 21-29BF, 30F, 32B and 33-46BF. Og for 343: 24-29BF, 30F, 32B and 33-46BF.

Tusen takk for svar :up: Da vet jeg hva jeg skal be om på neste tur i economy :)

Bare av nysgjerrighet; er det noe oppfellbart i biz? (kunne hende at man plutselig fikk mulighet til å teste det en gang:colgate:)

Bare av nysgjerrighet; er det noe oppfellbart i biz? (kunne hende at man plutselig fikk mulighet til å teste det en gang:colgate:)

Nei, der sitter armlenet fast, men så kommer du kanskje bedre til med rullestolen også pga. seteavstand

Om du ikke har flydd biz før, la være! Det er så surt å komme tilbake til vanlig economy etterpå:cry:

Back