SAS`A330 premiereflight fra OSL

Var med 2 piloter fra København som er nye på 737, 1 skulle i sim. og 1 skulle på PGT/recurrent, sammen med meg i dag.
Under take off fra CPH var det døra på 2 vogner, fulle av diverse catering utstyr (talerkener, kopper boller etc) som åpnet seg og dette fløy ut.
2 piloter brukte det meste av turen CPH-OSL med å rydde opp. Fantastisk.

Synd du ikke fikk tatt bilder av dette opptrinnet, det hadde vært morsomt å se!

Morsom historie når man ser bildet av flyet som takser inn.

Var med 2 piloter fra København som er nye på 737, 1 skulle i sim. og 1 skulle på PGT/recurrent, sammen med meg i dag.
Under take off fra CPH var det døra på 2 vogner, fulle av diverse catering utstyr (talerkener, kopper boller etc) som åpnet seg og dette fløy ut.
2 piloter brukte det meste av turen CPH-OSL med å rydde opp. Siste bitene ble ryddet opp når de takset inn. Sannsynligvis når det bildet er tatt. Fantastisk.

Tusen takk for utrolig flotte bilder. Me like.

Det var da godt det ikke var en vogn med business-meals der blev tømt på gulvet ;) Havde nok givet lidt problemer med afgang til tiden, hvis der skulle bestilles ny catering last minute ;)

Er der nogle catering-folk i CPH der skal have en reprimande for ikke at hatche trolleys godt nok her? :whip

Er det bare her på first flight at der er cateringudstyr med fra CPH? Maden blev vel lavet i OSL?

Det var da godt det ikke var en vogn med business-meals der blev tømt på gulvet ;) Havde nok givet lidt problemer med afgang til tiden, hvis der skulle bestilles ny catering last minute ;)

Er der nogle catering-folk i CPH der skal have en reprimande for ikke at hatche trolleys godt nok her? :whip

Er det bare her på first flight at der er cateringudstyr med fra CPH? Maden blev vel lavet i OSL?

Både det, men også crewet som fløy burde gå en kjapp tur å sjekke synes nå jeg. Spesielt når det var flere passive crew med.
Men heldigvis bare flow, tro meg. Som steward sjekker du latcher flere ganger før take off og landing. Man glemmer/slurver noe slikt kun EN gang.

PS stor forskjell og latce så vognene i flytter på seg, og at dørene åpnes.

Takker for hyggelige innlegg og tilbakemeldinger. Til info måtte jeg opp rasende tidlig for å sikre meg ankomsten, den skulle ikke glippe åkke som.

Fantastiske bilder....Det jeg stusser over er at den nå har vært på OSL 3 dager, og vi har bare en bildetråd....

Back