SAS A/C rotation EWR

oy-viv

ScanFlyer Silver
Nu har jeg luret på noget i nogen tid:

Når flyene ellers er på tid, tøffer SK909 (cph-ewr) og SK907
(osl-ewr) i rumpen på hinanden over dammen! Ifølge schedule
ankommer 909 20 min. før 907, men maskinen fra OSL bruges
på returen til CPH (std 17.35) og maskinen fra CPH på den senere
908 til OSL (std 18.55).
Altså sidste maskine ind skal først ud!

Hm..Hvad er logikken her?? Har det noget med overordnet
maintenance at gøre??
 
Det er 'tilfeldig' så lenge man er innen turnaroundtiden (noe man er med god margin), men gir fleksibilitet hvis man må ha en av maskinene i CPH. Ved behov kan man gjøre det samme med ARN-maskinen, men den går vel satt opp med med 242-tonner, så da bytter man iikke den med mindre det er operasjonelt nødvendig.
 
Nu har jeg luret på noget i nogen tid:

Når flyene ellers er på tid, tøffer SK909 (cph-ewr) og SK907
(osl-ewr) i rumpen på hinanden over dammen! Ifølge schedule
ankommer 909 20 min. før 907, men maskinen fra OSL bruges
på returen til CPH (std 17.35) og maskinen fra CPH på den senere
908 til OSL (std 18.55).
Altså sidste maskine ind skal først ud!

Hm..Hvad er logikken her?? Har det noget med overordnet
maintenance at gøre??

Ja ;-) Det er ikke slik hver dag, men dersom en maskin (A330) skal ha noe mere en daglig maintenance så skjer dette i CPH, derfor roterer man slik på EWR.
 
Back
Top